یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

فریدون معینی، اصغر حاجیلو و داوود پرهیزکار از سمت‌های خود در فدراسیون فوتبال اخراج شدند.

فوتبال

پس از جلسه فدراسیون فوتبال درباره «رسوایی تیم امید» مسئولان این فدراسیون، معینی مسئول کمیته جوانان و سرپرست کمیته تیم‌های ملی، حاجیلو سرپرست فعلی و پرهیزکار سرپرست سابق تیم امید را مقصر اصلی این اتفاق دانستند تا حکم به برکناری آنها داده شود. پنجشنبه گذشته، بعد از حذف تیم امید از مقدماتی المپیک لندن، هنگامی که علیرضا منصوریان از وقایع حاشیه‌ای در مسابقه رفت با عراق پرده برداشت، خیلی‌ها بر این باور بودند که رئیس فدراسیون فوتبال باید استعفا دهد. علی کفاشیان اما در مصاحبه‌ای گفت که حضور کامیابی‌نیا، بازیکن دو اخطاره تیم امید مقابل عراق ارتباطی به او نداشته و دلیلی ندارد که استعفا دهد. فدراسیون فوتبال بعد از اینکه با انتقادهای بسیاری روبه‌رو شد، در اطلاعیه‌ای کامیابی‌نیا را به‌عنوان کسی که سهل‌انگاری کرده و نباید در اربیل برای تیم امید بازی می‌کرد، مقصر حذف تیم امید معرفی کرد.

دیروز اما سایت فدراسیون از تصمیم‌های گرفته شده مسئولان فدراسیون در یک جلسه خبر داد و 3 عضو‌ این فدراسیون را مقصر دانست و آنها را اخراج کرد. اصغر حاجیلو، سرپرست تیم امید،‌که به‌طور مستقیم با کادرفنی در ارتباط بود و اطلاعات بازیکنان اخطاری را باید در اختیار کادرفنی قرار می‌داد دیگر در فدراسیون سمتی ندارد. حاجیلو اما بعد از حذف تیم امید از مقدماتی المپیک ناخواسته ماموریتش در این تیم به پایان رسیده است؛ زیرا تیم امید تا مدت‌ها برنامه‌ای نخواهد داشت و حضور یا عدم‌حضور حاجیلو ظاهرا تفاوت چندانی ندارد. اما اخراجی دوم، سرپرست سابق تیم امید است. داوود پرهیزکار که در 2 مسابقه رفت و برگشت تیم امید مقابل قرقیزستان سرپرست تیم امید بود، ظاهرا خبر محرومیت کامیابی نیا را به حاجیلو، جانشینش نگفته است. او پس از بازی قرقیزستان مسئولیت خود را به حاجیلو واگذار کرد ولی تا قبل از اخراج از فدراسیون، سرپرست تیم ملی جوانان بود.

فریدون معینی هم که یکی از مسببان اصلی «رسوایی تیم امید» به شمار می‌آمد از کار در فدراسیون برکنار شد؛ او به‌عنوان سرپرست کمیته تیم‌های ملی و مسئول کمیته جوانان فدراسیون فکسی را که به محرومیت کامیابی نیا اشاره می‌کرد، در اختیار کادر جدید تیم امید قرار نداده است. این 3 عضو فدراسیون فوتبال در شرایطی اخراج شدند که مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال به کار خود ادامه خواهند داد. محمدمهدی نبی، دبیرکل فدراسیون که فیفا تمام نامه‌های خود به فدراسیون فوتبال را به او ارسال می‌کند، ظاهرا جزو مقصران «رسوایی تیم امید» قرار نمی‌گیرد.

یکی از اعضای فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که چرا فدراسیون فوتبال در این ماجرا بیشتر به کارمندان جزء ایراد گرفت و نام شخصی چون نبی به‌عنوان یکی از مقصران هیچگاه مطرح نشد، تاکید می‌کند: «نبی کار خود را به‌خوبی انجام داده و نامه‌ فیفا را به زیردستان خود ارجاع داده است.؛ یعنی او نمی‌تواند مقصر باشد چون او کارش را بلد است.» حال سؤال این است، آیا عباس ترابیان به‌عنوان سرپرست کمیته بین‌الملل‌ و علی کفاشیان به‌عنوان نفر‌ اول فدراسیون فوتبال هیچ نقشی در «رسوایی تیم امید» نمی‌توانند داشته باشند؟

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید: «با جابه‌جایی نفرات و رفتن کفاشیان، مسائل و مشکلات به این صورت حل نمی‌شود بلکه باید راهکارهای درست و منطقی را در پیش بگیریم.» علی کفاشیان ادامه می‌دهد: «بدترین روزهای زندگی‌ام را سپری می‌کنم. ما نتوانسته‌ایم در بخش تیم‌های ملی نتایج قابل توجهی کسب کنیم. به‌دنبال چرایی آن هستیم تا بهترین راهکار را پیدا کنیم. در مورد تیم امید از2 سال قبل با کمیته المپیک همکاری داشتیم و امکانات و نیازهای مدنظر آنها را فراهم کردیم. کسب این نتایج باید بررسی شود، نه اینکه از روی احساسات برخورد کنند.» با برکناری 3 عضو فدراسیون فوتبال، ظاهرا فدراسیون تصمیم دیگری نخواهد گرفت و مدیران ارشد این فدراسیون پس از ناکامی مجموعه تیم‌های ملی به کار خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 138757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز