همشهری آنلاین: فاطمه معتمدآریا که به‌عنوان سفیر مهر خانواده دریا نوردان انتخاب شده است، اظهار امیدواری کرد بتواند گامی برای حل مشکل خانواده دریانوردان اسیر شده بردارد.

معتمد آریا

به گزارش ایسنا، این بازیگر سینما و تئاتر درباره این عنوان گفت: چند روز پیش دومین جشن روز جهانی دریا نورد توسط جامعه مستقل دریا نوردی برگزار شد و در این مراسم لوح سفیر مهر خانواده دریا نوردان توسط همسر یکی از کسانی که چندی پیش توسط دزدان دریایی به گروگان گرفته شده است به من داده شد که من آن را به خود او دادم تا آزادی همسرش به صورت امانت پیشش باشد.

وی افزود:‌ این دومین سالی است که دریا نوردان صاحب صنف شده‌اند و آنها هیچ تامین شغلی و امنیت شغلی ندارند و در بهمن ماه سال گذشته 23 دریا نورد توسط دزدان دریایی دستگیر شدند که هیچ گونه حمایتی از خانواده آنها نمی‌شود و متاسفانه پولی هم که دزدان خواسته‌اند از سوی دولت قابل پرداخت نیست.

معتمد آریا با بیان اینکه آنها برای انعکاس مشکلات شان به دنبال ارتباطاتی با هنرمندان بوده‌اند اظهار کرد:‌ از من خواستند صدای خانواده‌های این دریا نوردان باشم که با کمال میل قبول کردم و امیدوارم مشکلات این عزیزان که بسیار خاص است و حقوقشان مهجور مانده حل شود.

در متن لوح معتمد آریا آمده است:‌ "پذیرش سفارت مهر خانواده دریا نوردان از سوی سرکار، نشان از منش والای انسانی شما دارد و این اقدام انسان دوستانه شما را به آئین، سپاس گفته و لوح کتیبه فرمان داریوش کبیر بر حصر آب راه کانال سوئز که نشان از خدمات دریا نوردان ایرانی به جهانیان است را به حضورتان تقدیم می‌کنیم".

رضا میرکریمی نیز در برنامه‌ دو روز گذشته از سوی انجمن صنفی دریانوردان برای حمایت‌های خانه سینما تقدیر شد.

 

کد خبر 138707

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز