شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه‌هایی از جوانان معترض اسپانیایی روز شنبه تصمیم گرفتند از مبدا سه شهر به سوی مادرید، پایتخت اسپانیا راهپیمایی اعتراضی انجام دهند تا در تاریخ 24 ژوئیه(2 مرداد) در این شهر تظاهرات گسترده‌ای برگزار کنند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود 50 تن از معترضان از شهر بارسلونا در اسپانیا حرکت خود را آغاز کردند تا مسافت 652 کیلومتری را در مدت 29 روز پیاده روی کنند و به همراه معترضان از شهرهای کاریس و والنسیا در شهر مادرید برای تظاهرات حضور پیدا کنند.

این معترضان قصد دارند از 29 شهر و روستا عبور کنند تا به گفته یکی از سازمان‌دهنگان این راهپیمایی اعتراضات خود را به دیگر شهرها صادر کنند.

جنبش معترضان اسپانیایی در شهر بارسلون طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در هر کدام از ایستگاه‌های بین راه یک گردهمایی برگزار خواهد شد چون ما اعتقاد داریم پیاده روی طریقی برای تبادل شنیدن و ساخت آینده است، انسان‌هایی که گوناگون و پرشمارند اما خشمی یکسان آنها را متحد کرده است.

یکی از فراد این گروه که پزشک است، گفت: ما برای هر نوع ضرورتی خود را آماده کرده‌ایم تا هیچ نوع مانع و انگیزه‌ای مانع اجرای عادی پیاده روی ما نشود.

یکشنبه هفته قبل دست کم 200 هزار تن در جریان نخستین فراخوان سراسری بزرگ معترضان اسپانیایی در این کشور علیه بیکاری و بحران اقتصادی تظاهرات کردند. جنبش اعتراضی جوانان اسپانیایی موسوم به "خشمگین‌ها" که در تاریخ 15 مه گذشته با یک تظاهرات کوچک شهروندان، آغاز شد به سرعت و به طور ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی در اینترنت سراسر اسپانیا را فراگرفت.

کد خبر 138623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز