پنجشنبه ۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات امنیتی 12 کشور در یک حمله محرمانه به مجرمان سایبر شرکت کردند

cyber crime

خبرگزاری آلمان از ویزبادن گزارش داد، بنا به اعلام پلیس آمریکایی اف بی آی، در این عملیات دو گروه منهدم و در مجموع 74 میلیون دلار ضبط شد. دستکم دو مظنون بازداشت و 47 رایانه و سرور ضبط شده است.

بنا به اعلام این سازمان، حدود یک میلیون کاربر قربانی این کلاهبرداری‌ها شده‌اند.

اداره آگاهی آلمان (BKA) اعلام کرد در این عملیات، خانه‌ها و ساختمان شرکت‌هایی در بایرن، هسن، نردراین وستفالن و زاکسن آلمان بازرسی کرده است.

یکی از این گروه‌ها رایانه‌های کاربران را با کمک نرم افزار موسوم به Scareware در اختیار خود می‌گرفت. کاربران رایانه‌ای پس از خرید این نرم افزار تصور می‌کردند این نرم افزار امنیتی است و آن را نصب می‌کردند،  در حالی که یکی از کارهای آن انتقال داده‌های مربوط به حساب‌های بانکی آنان بود.

مغز متفکر این گانگسترهای آنلاین، اوکراینی است و به گفته مقامات اطلاعاتی این کشور 16 مظنون دیگر هم در همین رابطه بازجویی شده‌اند. این مهاجمان با کرم Conficker کنترل رایانه کاربران را در اختیار گرفته و حساب‌های بانکی آنها را در کشورهای مختلف خالی می‌کردند. آنها با این پول کالاهای لوکس و اموال غیرمنقول خریداری می‌کردند.

بنا به اعلام پلیس فدرال آمریکا، بازداشت دوم در کشور لتونی روی داده است که در جریان آن یک زن و مرد حدود 20 ساله دستگیر شده اند. آنها خود را نماینده سازمان آگهی‌های روزنامه آمریکایی مینیاپولیس استار تریبیون جا زده و به این ترتیب در رایانه‌های مشتریان نفوذ می‌کردند. پس از بروز مشکلات امنیتی، به آنها پیشنهاد نصب نرم افزارهای پشتیبان داده می‌شد.

کد خبر 138445
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز