همشهری‌آنلاین: مراسم روز ملی اصناف با حضور رییس‌جمهور در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد

Guilds

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس‌جمهور در ابتدای سخنان خود با تبریک فرا رسیدن روز ملی اصناف به جامعه‌ی اصناف، گفت: در این جلسه چند نفر از عزیزان از اتحادیه‌ها، شوراها و مجامع مورد تقدیر قرار گرفتند و واقعا اگر فرصت بود و جا داشت دلم می‌خواست که از تمام اتحادیه‌ها و شوراها و تک تک اصناف تشکر شود به خاطر زحمت فراوانی که ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی برخی از اصناف در این جلسه گفت: مطالبی که مطرح شد را پیگیری می‌کنیم و انشاءالله در جهت حل آن‌ها حرکت می‌کنیم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که من صادقانه از جامعه اصناف تشکر می‌کنم، به خصوص در مشارکت و انجام چندین کار بزرگ، گفت: چندین سال است که شما بازار شب عید را خوب مدیریت می‌کنید و آرامش را در بازار شب عید فراهم کرده‌اید و مردم نیز اطمینان خاطر پیدا کرده‌اند و این کار ارزشمندی است که اتفاق افتاده است.

وی همچنین با تشکر از فعالیت اصناف در بحث ساماندهی جدید نظام توزیع و با تاکید بر اینکه این کار بزرگی است و باید نظام توزیع سامان پیدا کند، گفت: نظام توزیع ما در حال حاضر مناسب نیست و در این فرآیند انرژی، وقت، نیروی انسانی و منابع مالی اتلاف می‌شود و شما در بحث سازماندهی آن کار بزرگی را شروع کرده‌اید و انشاءالله ادامه می‌دهید و باید این کار را به آخر رساند.

رییس‌جمهور همچنین به فعالیت اصناف در بحث ساماندهی توزیع، نظارت و بازرسی اشاره کرد و بیان اینکه اصناف نقش مهمی در تولید و اقتصاد کشور دارند، خطاب به آنها گفت: شما خودتان دارید بازار را اداره می‌کنید و این اتفاق بزرگی است و آن مقدار مختصری که دولت نیز در آن حضور دارد باید کنار برود. اعتقاد نداریم که ما باید بالای سر اصناف باشیم، اصناف خود خوب مدیریت می‌کنند.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به نقش اصناف در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها و تشکر از آن‌ها به خاطر همراهی که داشته‌اند،گفت: از نقشی که اصناف در جلو بردن این طرح داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و تاثیر آن در اقتصاد و آینده کشور گفت: اجرای این طرح اینقدر زیبا بوده که از مجامع جهانی آمدند و گفتند که ایران جزو موفق‌ترین کشورها در اجرای این قانون بوده و گروه فرستادند و آمدند از نزدیک دیدند و بعد از آن دوباره اطلاعیه دادند و از مسئولان اقتصادی ما خواستند که بیایند و در کنفرانس‌های بین‌المللی در این ارتباط توضیح دهند و این تجربه را شرح داده و در اختیار دیگران قرار دهند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه اصناف از جمله اقشاری است که بیشترین احساس مسئولیت را نسبت به کشور، نظام، انقلاب و آرمان‌ها و دین داشته است و همیشه این احساس مسئولیت را داشته است، گفت: برخی فکر می‌کنند که وقتی بازار به هم بریزد اصناف خوشحال می‌شوند در صورتی که این‌چنین نیست و من بعید می‌دانم که در بین این دو میلیون واحد صنفی، صنفی پیدا شود که از به‌ هم‌ریختگی بازار خوشحال شود. اصناف دوست دارند که آرامش حاکم باشد.

احمدی‌نژاد گفت: به فضل الهی آن دوران تمام شده که چند نفر می‌آمدند و بازار را آشفته می‌کردند و سود می‌بردند و اصناف را بدنام می‌کردند. آن دوران گذشته است و اصناف اجازه نمی‌دهند که کسی بخواهد سوء استفاده کند و اصناف را بدنام کند.

وی با بیان اینکه امروز ملت ما حامل یک پیام، یک فرهنگ و یک شیوه زندگی انسانی برای تمام دنیاست و با اشاره به شکست مکتب‌های مادی غرب، گفت: بشر نیازمند یک راه و شیوه جدید است و تنها ملتی که مایه و توانایی این را دارد که بتواند یک زندگی متعالی‌تر به بشر هدیه کند، ملت ایران است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه یک فرهنگ زمانی می‌تواند در دنیا مطرح شود، ماندگار و اثرگذار باشد که یک الگوی عملی موفق ارائه دهد، گفت: ما باید ایران را تبدیل به یک جامعه الگو و نمونه در تمام بخش‌ها بکنیم و امروز هر قدمی که برای پیشرفت ایران برداشته می‌شود پشتوانه مکتب ما و اثبات حقانیت مکتب ماست.

احمدی‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملت ایران اظهار کرد: به لطف خداوند و هدایت الهی ما می‌توانیم به قله برسیم و موضوع اصلی که باعث ناراحتی دشمنان است و آنها را نگران کرده این موضوع است که آنها می‌دانند ملت ایران می‌تواند و آنها دیده‌اند که ملت ایران هر وقت فرصتی پیدا کند با فکر، اخلاق و ادب می‌تواند دنیا را تحت تاثیر خود قرار بدهد. دشمن از اینکه ایران بالا بیاید و به قله‌ها برسد وحشت دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه دوران بمب تمام شده است و با اشاره به جوسازی‌های غربی‌ها علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌یی ایران و ادعاهای آن‌ها مبنی بر تلاش ایران جهت ساختن بمب اتم گفت: ما نمی‌خواهیم این کار را انجام بدهیم و آن را قبول نداریم. معتقدیم بمب از آن آدم‌های ترسوست و ملتی که شجاع است احتیاجی به آن ندارد. دوران این موارد تمام شده و بمب ما اندیشه‌ی ملت ما و شما اصناف هستید و دشمنان از این ناراحت هستند که ایران خود را به مراتب عالی برساند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه آنها از ملت ایران عصبانی هستند، علت آن نیز این است که می‌بینند کار و تلاش در ایران در حال صورت گرفتن است، گفت:‌ آنها می‌خواهند ما را از راه اصلی‌مان و انجام ماموریت‌مان غافل کنند در حالی که هیچ ماموریتی برای ما مهمتر از کار و ساختن کشور نیست.

وی گفت: من به آن‌ها می‌گویم که زیاد خودتان را خسته نکنید و در واقع آن‌ها هر چه تلاش‌شان را بکنند به لطف خدا آرزوی اینکه روزی کمر ملت ایران را به خاک برسانند به گور خواهند برد.

احمدی‌نژاد گفت: به لطف خدا ما هرگز فریب طراحی‌های دشمن را نخواهیم خورد و لحظه‌ای در نقشه‌ای که دشمن کشیده، قدم نخواهیم گذاشت و با افتخار اعلام می‌کنیم در برابر زورگویی‌ها می‌ایستیم و ایران را می‌سازیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه پیشرفت‌های زیادی در کشور صورت گرفته است، با اشاره به طراحی‌های دشمنان جهت جلوگیری از پیشرفت ملت ایران گفت: آنها شبکه‌ها درست می‌کنند که آسیب وارد کنند، در موضوع هسته‌یی در نطنز یک توطئه کردند که در برخی از قطعات، هنگامی که نصب کنیم از درون متلاشی شود، متخصصان ما فورا متوجه این موضوع شدند و پاکسازی کردند.

وی با اشاره به اهمیت هوشیاری ملت ایران گفت: امید به آینده درخشان و پیروزی متعلق به ملت ایران است و هیچ احدی قادر نیست که ملت ایران را از دستیابی به هدف بزرگی که در پیش دارد باز دارد.

در پایان این مراسم تعدادی از اصناف مشکلات خود را مطرح کردند و رییس‌جمهور به این مشکلات گوش داد و بر حل آن‌ها تاکید کرد.

در این مراسم همچنین غضنفری، وزیر بازرگانی نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و همچنین به تعدادی از اصناف نمونه لوح‌های تقدیری اهدا شد.

 

کد خبر 138434

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز