گروه شهری: عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با اشاره به موضوع آلودگی هوای پایتخت و انتقاد از مسئولان اجرایی که هرازگاهی از راه حل‌های موقت و عجیب در این باره سخن می‌گویند، بر لزوم استانداردسازی خودروها و کارخانه‌ها و... توسط سازمان استاندارد تاکید کرد.

طرح رسول آذرگون

عبدالعزیز جمشید زهی با انتقاد از نحوه رفتار مسئولان اجرایی کشور با آلودگی هوا، و سخن گفتن آنها از راه‌حل‌های عجیب، نارکارآمد و در عین حال موقتی و گذرا، همه نهادهای مؤثر، همچون هواشناسی، وزارت کشاورزی، صنایع و معادن و محیط‌زیست و بهداشت و درمان را برای همکاری در رفع این معضل فراخوانده و از سازمان استاندارد نیز خواست تا نسبت به بررسی استاندارد خودروها و کارخانه‌های اطراف شهر تهران اقدام کرده و نواقص موجود را به اطلاع مجریان برساند.

وی با اشاره به پیگیری‌های مجلس در رابطه با این موضوع، از اینکه آلودگی هوا، صرفا در مواقع ظهور و بروز، به سوژه محافل تبدیل می‌شود، انتقاد کرده و از ضرورت اقدام علمی و دائمی برای حل این معضل سخن گفت.وی با انتقاد از سازمان‌هایی همچون محیط‌زیست در بی‌توجهی به این مشکل، بخش عمده‌ای از آلودگی هوای تهران را ناشی از دود ماشین‌ها و کارخانه‌ها دانست، و با تاکید بر ضرورت توجه سازمان استاندارد و وزارت صنایع به بهبود شرایط حاکم بر این بخش‌ها، حمایت از حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری را نیز از عوامل مؤثر بر رفع این معضل بیان کرد.

کد خبر 138417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز