در حالی که بر اساس آمارها تریلرهای «هُوو» در سال گذشته در بیش از 400تصادف کشور موجب مرگ حدود 400نفر و مجروح‌شدن حدود 800نفر دیگر شدند و معاون نظارت بر اجرای استاندارد مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نیز «هُوو» بودن تریلرهای «فراز» را تأیید کرد و گفت

faraz

 که کامیون «فراز» نسل جدید کامیون «هُوو» است، از سوی دیگر معاون فنی- مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اظهار تعجب از اصرار برخی مدیران مؤسسه استاندارد و مدیران زیرمجموعه آن بر شماره‌گذاری خودروی «فراز» توسط پلیس گفت: به‌نظر می‌رسد دل برخی آقایان مؤسسه استاندارد بیشتر از تولیدکننده خودروی «فراز» برای فروش محصولات این شرکت می‌سوزد! سرهنگ جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود:

آقایان با همین دلسوزی برای کشنده «هُوو» مجوز شماره‌گذاری صادر کردند و بعدا مجددا اعلام کردند که این خودرو ایرادات اساسی در ساخت، تولید و بخش‌های مختلف دارد اما باز هم معلوم نیست روی چه دلسوزی‌ای و با وجود دانستن مشکلات اساسی این خودرو، مجوز شماره‌گذاری آن‌ را لغو نکردند. وی ادامه داد: اگر پلیس در این مقوله ورود نمی‌کرد و جلوی شماره‌گذاری این خودرو را نمی‌گرفت، مشخص نبود این اژد‌های چینی تاکنون چه قتل‌عامی را در جاده‌های کشور رقم می‌زد! معاون فنی‌- مهندسی پلیس راهور ناجا افزود:

شماره‌گذاری هر خودرویی نیازمند مجوز مؤسسه استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست و رعایت ضوابط راهنمایی و رانندگی است ولی به‌نظر می‌رسد برخی آقایان از متن قانون اطلاع کافی ندارند. بنابراین تا زمانی که ضوابط پلیس در خصوص هر خودرویی رعایت نشود اجازه شماره‌گذاری آن خودرو صادر نمی‌شود. وی از دستگاه‌های نظارتی خواست پیش از بروز فاجعه در این زمینه، در خصوص تریلرهای «فراز» وارد عمل شده و اجازه ندهند که این تریلرها نیز همانند «هُوو»ها جان مردم را در جاده‌ها بگیرند.

کد خبر 138395

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز