رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دانشگاه مرکز انسان‌سازی‌ و بالاترین جایگاه نظام را داراست و باید محلی برای تربیت امثال شهید چمران‌ها باشد.

naghdi

به گزارش مهر، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش تجلیل از استادان بسیجی دانشگاه‌های تهران که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با بیان اینکه انتخاب روز شهادت شهید چمران به نام روز بسیج استادان نشان‌دهنده ذکاوت و هوش استادان بسیجی است، گفت: اوج جهاد علمی و تلاش برای کشف حقیقت در شهید چمران هویدا بود؛ چراکه هر مقدار علم شهید چمران بالا می‌رفت ایمانشان نیز به همان میزان افزایش می‌یافت. وی با بیان اینکه هنگامی که این ویژگی در افراد است صفاتی مانند شجاعت و فداکاری کمتر در آنها مشاهده می‌شود، گفت:

با وجود این شهید چمران همه این صفات را دارا بود. وی تاکید کرد: وی در اوج منزلت اجتماعی نهایت فروتنی و تواضع را داشت و تمام شاخصه‌های رفتاری شهید چمران نمایانگر ویژگی‌های یک استاد بسیجی است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: امروز با این نامگذاری تکلیف سنگینی بر دوش استادان بسیجی است و رهبری از شما انتظار دارند دانشگاه که مرکز انسان‌سازی‌ و بالاترین جایگاه در نظام است به محلی برای تربیت شهید چمران‌ها تبدیل شود.

نقدی به شخصیت استاد بسیجی شهید مجید شهریاری اشاره کرد و اظهار داشت: شهید شهریاری هیچگاه دنبال مقام و نام نبود و تمام وجودش برای جهاد علمی و خودکفایی نظام وقف شده بود.
وی همچنین به شخصیت شهید چمران نیز اشاره کرد و افزود: شجاعتی که از شهید چمران انتظار می‌رفت همان بود که انجام داد و این شخصیت ایشان بود که با تاسیس حزب‌الله لبنان این جنبش عظیم مردمی را در دنیا سرافراز کرده است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: امروز فداکاری و شجاعتی بالاتر از دوران جنگ را از استادان انتظار داریم و در میدان جنگ نرم لازم است انسان در موضعی قرار بگیرد که شاید حتی مورد شماتت دوستان هم قرار می‌گیرد، لذا وارد شدن به این معرکه‌ها شجاعت نیاز دارد.

نقدی با اشاره به اینکه بیشتر دانشگاه‌های زیر بار علومی از جنس جهل هستند اظهار داشت: باید در مقابل این جریان قیام کرد چرا که انقلاب فرهنگی نباید فقط یک عنوان باشد و نیاز است افراد شجاع به میدان بیایند و حقیقت را فریاد بزنند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان تاکید کرد: در برنامه 5 ساله پنجم بسیج استادان پیش‌بینی‌های خوبی انجام داده است اما در بسیاری از رشته‌های علمی ظرفیت اسلام بیش از این است و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

کد خبر 138304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز