سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

دختر نوجوانی که سال گذشته در یک آتش‌سوزی فلج شد و صورت و دست‌هایش 50درصد سوخت، برای گذراندن دوران درمان از نظر مالی نیاز به کمک دارد.

سمیه

ماجرای تأسف‌برانگیز و زندگی پر درد دختر نوجوان از زمانی آغاز شد که مادر او با مراجعه به جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد همدان اعلام کرد که به‌دلیل وضعیت بحرانی دختر نوجوانش که سال گذشته دچار سوختگی حاد شده است، توانایی تامین مخارج درمانی او را ندارد. مادر او گفت: سمیه 3ساله بود که به‌دلیل یک اتفاق از پشت بام سقوط کرد و بر اثر ضربه‌ای که به سرش وارد شد برای همیشه کر و لال شد.

او ادامه داد: سال گذشته سمیه دچار تب و تشنج شده بود و زمانی که قصد داشت به بیرون از اتاق برود، پایش به یک چراغ روشن علاءالدین که در نزدیکی او قرار داشت برخورد کرد و ظرف آب جوش روی چراغ روی سمیه ریخت اما از آنجایی که او قادر به درخواست کمک نبود، زمانی متوجه آتش‌سوزی شدیم که شعله‌های آتش همه خانه را فرا گرفته بود. آنگاه با همکاری همسایه‌ها موفق به خاموش‌کردن آتش و نجات سمیه شدیم.

به گفته مرادی، کارشناس مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد، بر اثر این حادثه سمیه با 50 درصد سوختگی در بیمارستان بعثت بستری شد تا اقدامات درمانی روی صورت او انجام شود اما هیچ جراحی زیبایی برای ترمیم صورت او انجام نشد و با مرخص‌شدن سمیه از بیمارستان، چهره و دستان سوخته او همچنان باقی ماند. او گفت: به‌علت آثار جراحات و سوختگی و همچنین ایجاد گوشت اضافه در محل‌هایی که دچار سوختگی شده‌ سمیه برای خوردن غذا و حتی نفس کشیدن هم دچار مشکل شده تا جایی که دیگر قادر به حرکت‌دادن دست‌هایش نیست.

مرادی با اشاره به وضعیت بد مالی خانواده سمیه، گفت: پدر سمیه یک کارگر روزمزد است که برای تامین مخارج درمان و بستری شدن دخترش مبلغ 3میلیون تومان به بیمارستان بعثت اسدآباد مقروض است و بیمارستان در ازای دریافت سفته سمیه را مرخص کرده است. این در حالی است که مسئولان این بیمارستان با تخفیف 300 هزار تومانی، 2میلیون و 700هزار تومان سفته به ودیعه گذاشته شده را به مشاور حقوقی داده‌‌اند تا به اجرا بگذارند. همچنین عبدالعلی ادبی بهادر، پدر سمیه هم گفت: با کمک برخی از افراد خیر، سمیه برای آغاز دوره درمان به تهران منتقل شده تا در روز نوزدهم تیر ماه در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شود.

کد خبر 138284

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز