همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز - سه‌شنبه - با بررسی ایراد شورای نگهبان در مورد لایحه تشکیل وزارت امور زیربنایی عنوان این لایحه را به لایحه تشکیل وزارت راه و شهرسازی تغییر دادند.

براساس ماده یک این لایحه که برای جلب نظر شورای نگهبان از سوی نمایندگان اصلاح شد، از تاریخ تصویب این قانون وزارت راه و شهرسازی از تجمیع وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و راه و ترابری تشکیل می‌شود؛ بر این اساس شرح وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های جدید شامل وظایف و اختیارات دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری است.

به موجب ماده 2 این لایحه کلیه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی،‌ اموال منقول و غیرمنقول در وزارتخانه‌های یاد شده به وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌شود.

طبق ماده 3 لایحه تشکیل وزارت راه و شهرسازی وظایف و اختیارات این وزارت با توجه به قوانین برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و مدیریت خدمات کشوری در کارگروهی متشکل از وزیر راه و شهرسازی و معاونین برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، ‌توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، امور حقوقی و امور مجلس رییس‌جمهور، تنقیح و پس از تصویب هیات وزیران حداکثر سه ماه پس از ابلاغ این قانون به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده 4 این لایحه نیز مقرر کردند که در کلیه قوانین به جای وزارتخانه‌های یاد شده و وزرای آنها به ترتیب وزارت راه و شهرسازی و وزیر آن جایگزین شود.

 

کد خبر 138238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز