همشهری‌آنلاین: نسل جدید تلفن‌های ثابت هوشمند که بر پایه تکنولوژی - NGN - بنا شده و با نام تجاری "الو تهران" به متقاضیان در تهران عرضه می‌شود قابلیت تماس تصویری و ارسال پیامک را دارد.

تلفن تصویری

به گزارش مهر، اولین خدمات تلفن هوشمند که بر پایه نسل جدید شبکه های مخابراتی - NGN - عرضه می شود توسط شرکت ضحی کیش به عنوان یکی از اپراتورهای دارای پروانه فعالیت خدمات تلفن ثابت بخش خصوصی در تهران ارائه خواهد شد.

حق اتصال این خطوط که با کد 96 آغاز شده و دارای 8 شماره است مانند خطوط تلفن ثابت مخابرات 52 هزار تومان است اما تعرفه مکالمات از طریق این خطوط 50 درصد ارزانتر از خطوط فعلی تلفن ثابت در کشور بوده به نحوی که بابت خرید بسته های 500 دقیقه‌ای مکالمه شهری، بین شهری و موبایل با این خطوط، مشترک ماهانه مبلغ 19900 تومان می پردازد که این رقم برای تلفن‌های ثابت فعلی مخابرات رقمی حدود 46 هزار تومان خواهد بود. در همین حال مکالمه نامحدود با خطوط " الو تهران" در طی یک ماه نیز هزینه‌ای حدود 24 هزار و 900 تومان خواهد داشت.

تلفن ثابت هوشمند قابلیت مکالمه تصویری، تماس داخلی رایگان بین مشترکان، ارسال پیام کوتاه، قابلیت جابجایی، کنفرانس تلفنی سه جانبه و منشی تلفنی نرم افزاری را دارد و ضبط پیام و ارسال آن از طریق ایمیل و ارسال و دریافت فکس بدون نیاز به دستگاه و دریافت ریزمکالمات به صورت آنلاین از دیگر امکانات این خطوط است.

استفاده از خطوط تلفن ثابت "الو تهران" نیازمند دارا بودن خطوط اینترنت پرسرعت از سوی مشترک و گوشی های مخصوص این خطوط است که متقاضی برای دریافت آن باید به دفاتر خدمات ارتباطی سراسر تهران که طرف قرارداد با شرکت ضحی کیش هستند مراجعه کنند.

انتقال تکنولوژی نسل جدید تلفن های ثابت از طریق شرکت "جوم" سوئد در ایران صورت گرفته و این فناوری از سوی شرکت "جوم کیش" که نماینده انحصاری فروش خطوط الوتهران است بومی سازی شده است.

شماره‌های رند خطوط الو تهران نیز با توجه به ترکیب شماره آن در سه نوع طلایی 500 هزار تومان، نقره‌ای 350 هزار تومان و برنز 150 هزار تومان به فروش می‌رسد.

تلفن هوشمند ثابت تا یک ماه آینده توسط شرکت تعاونی منتظران عدل گستر یکی دیگر از اپراتورهای بخش خصوصی در مشهد و بابل به نام "الو ایران" عرضه عمومی خواهد شد.

این اولین گام بخش خصوصی دارای مجوز تلفن ثابت در کشور است و تا پیش از این عرضه تلفن ثابت در انحصار شرکت مخابرات ایران بود که این خطوط بر بستر فیبر بوده و تنها قابلیت مکالمه را دارد اما خطوط تلفن ثابت تصویری بر بستر IP عرضه می شود و از طریق مودم اینترنت پرسرعت کارایی خواهد داشت.

براین اساس هم اکنون شرکت ضحی کیش با سه شرکت ارائه دهنده اینترنت پرسرعت آسیاتک، اوراکل و عصر ارتباط داده ها برای تامین اینترنت پرسرعت مشترکان این خطوط قرارداد منعقد کرده است.

حق السهم دفاتر خدمات ارتباطی نیز برای فروش خطوط "الو تهران" 5 هزار تومان بابت هر خط درنظر گرفته شده است.

کد خبر 138210
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز