گروه اقتصادی: قیمت انواع برنج ایرانی و وارداتی در روزهای اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی به بیش از 4 هزار تومان رسیده و برنج‌های وارداتی نیز روند صعودی قیمت را در پیش‌ گرفته‌اند.بررسی قیمت خرده‌فروشی برنج در سطح شهر تهران حاکی از آن است که اکنون نرخ هر کیلو برنج طارم محلی از 3 هزار و 400 تا 4هزار و 200 تومان در نوسان است. به گزارش ایسنا، همچنین نرخ هر کیلو برنج هاشمی که پیش از این حداکثر 3 هزار و 500 تومان بود اکنون به 4 هزار تومان افزایش یافته است.

علاوه بر گزارش‌های میدانی، آمارهای رسمی بانک مرکزی نیز حاکی از صعودی بودن روند قیمت برنج بوده و براساس آخرین گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی اقلام خوراکی در سطح شهر تهران طی هفته منتهی به 20 خرداد ماه، قیمت برنج نسبت به هفته مشابه سال قبل 23 درصد، هفته مشابه ماه قبل 5درصد و هفته قبل از 20 خرداد ماه امسال یک درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش، قیمت برنج داخلی درجه یک در میادین شهرداری 2هزار و 700 تومان و در سطح شهر تهران 3هزارو 623 تومان بوده است. همچنین برنج داخلی درجه 2 نیز در میادین شهرداری هزارو 900 تا 2هزارو 450 تومان و در سطح شهر تهران با قیمت 2هزارو 359 تومان عرضه می‌شود. این نوع برنج نیز نسبت به هفته مشابه سال قبل 23 درصد، هفته مشابه ماه قبل5 درصد و هفته قبل یک درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر قیمت انواع برنج وارداتی نیز در سطح شهر تهران افزایش یافته است؛ به‌نحوی که قیمت انواع برنج‌های هندی که پیش از این به مرز 2 هزار تومان هم نمی‌رسید، اکنون با نرخ هزارو 900 تا 2 هزار و 200 تومان در سطح شهر عرضه می‌شود.

کد خبر 137972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز