سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

قرار است ما همین چند روز آینده یعنی 4 تیرماه، دوچرخه‌مان و دفتر و دستکمان را برداریم و همراه فرهادحسن‌زاده به کتابخانه شماره 28 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فرهنگ‌سرای اشراق برویم.

دوچرخه شماره 606

همراه او شویم برای معرفی کتاب هایش. او قصه بخواند و به سؤال‌های نوجوانان پاسخ بدهد، ما هم دربارة دوچرخه‌مان، که گاهی نوار رنگی به آن می‌بندیم و تزیینش می‌کنیم، صحبت کنیم.

ماجرا از آن‌جا آغاز شد که مرکز فرهنگی، هنری شماره 28 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ما را برای جشن آغاز ویژه برنامه تابستانی این مرکز دعوت کرد؛ برنامه‌ای که به منظور آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با سرزمین ایران و آداب و رسومش، برای آشنایی با مفاهیم دینی، برای بالا بردن اعتماد به نفس ملی و... قرار است در تابستان 90 برگزار شود؛ جشنی به‌نام « ایرانیان».

در این برنامه‌ها هر آنچه مربوط به ایران است حضور دارد؛ از تحقیق رضوی درباره امام رضا ع به عنوان تنها امامی که در ایران حضور دارد، گرفته تا معرفی سرزمین ایران و استان تهران، معرفی دانشمندان و مخترعان ایرانی، معرفی ورزش‌هایی که خاستگاه آنها ایران است، معرفی شاعران و نویسندگان مشهور ایرانی و...

در برنامه غذاهای محلی هم اعضا به معرفی غذای شهرستان یا روستای خود می‌پردازند . همه چیز رنگ و بوی ایران را دارد . بخش مسابقه نام‌های ایرانی هم هست و ...

سعیده سادات طباطبایی پور، مربی فرهنگی کانون پرورش فکری شماره 28 می‌گوید:« برنامه تابستان امسالمان را با توجه به این که در این منطقه مهاجر زیاد داریم، انتخاب کردیم تا فرصتی باشد که بچه‌ها بیایند و درباره شهر و روستایشان صحبت کنند.»

او می‌گوید:« ما هر سال در آغاز برنامه تابستانی‌مان، جشنی می‌گیریم تا به این وسیله با اعضا و نوجوانان بیشتر در ارتباط باشیم. در این جشن هر سال مهمانِ تابستان داریم که امسال تحریریه دوچرخه و آقای حسن‌زاده را به عنوان مهمان دعوت کرده‌ایم.»

به گفته او، در این جشن قرار است کودکان و نوجوانانِ عضو مرکز یکی از آثار این نویسنده را به صورت نمایش کوتاه و خلاق اجرا کنند و درباره کتاب‌های او صحبت کنند . دوچرخه هم آن‌جا حضور دارد و می‌خواهد با دوستان جدیدی آشنا شود. ما چهارم تیر ساعت 2 تا 4 آن‌جا هستیم.

کد خبر 137813
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز