سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

سیدسروش طباطبایی‌پور: راند آخر سال تحصیلی هم به پایان رسید و تو چه پیروز شده باشی و چه مشت خورده و کج و کوله، باید میدان مبارزه را ترک کنی.

دوچرخه شماره 606

اما فرصت تابستان، زمان مناسبی برای تجدید قوا و تقویت روح و روان است. معمولاً بچه ها برای لحظه لحظه اش نقشه می‌کشند و خیال‌بافی می‌کنند و البته خانواده ها هم برای این‌که از قافله عقب نمانند و نقش مؤثر خود را در تربیت فرزندانشان ایفا کنند، اظهارنظر‌های حکیمانه‌ای‌می‌کنند!

اما بیشتر اوقات، نتیجه‌اش، برگزاری یک تابستان بی‌حال و تکراری مثل سال‌های گذشته است. کلاس اسکیت و استخر و زبان و نقاشی و چه عرض کنم، فیزیک تیز‌هوشان و تست کنکور سه سال بعد و آپولو هوا کردن و ... ! خلاصه انواع برنامه‌های ریز و درشتی که اگر خوب براندازشان کنی، می‌بینی نفس‌گیر‌تر و خسته‌کننده تر از سال تحصیلی هم از آب در می‌آیند .

و اگر از بچه‌ها دلیل واقعی این همه کلاس فشرده و رفت‌و‌آمد‌های بی مورد را بپرسی، کمی مکث می‌کنند و نگاه عاقل اندر سفیهی به تو می‌اندازند و می‌گویند: اگر این کلاس‌ها را نرویم احساس بی‌کلاسی می‌کنیم! و اوقات فراغتمان پر نمی‌شود و از دختر خاله و پسر عمو عقب می‌افتیم و خلاصه این‌که دک و پزمان کامل نمی‌شود!

اما فرصت تابستان، از طلایی‌ترین زمان هایی است که فقط برای بچه مدرسه ای ها پیش می‌آید و می‌تواند بر‌خلاف سال تحصیلی، کمی منطبق بر سلیقه و خواست فردی ما باشد و خلاصه این‌که حیف است این زمان را صرف پرداختن به خواسته های دیگران کنیم!

اگر موافقید، بیایید به این سؤال تکراری که «‌اوقات فراغت خود را چگونه سپری می‌کنید؟ » پاسخی دوچرخه‌ای و غیر تکراری بدهیم. فکر کنیم و پیشنهاد و طرح‌های متفاوت و حتی وارونه خود را ارائه کنیم . در این‌جا طرح‌های متفاوتی می‌بینید، امیدوارم خوشتان بیاید و طرح های وارونه و کمی عجیب و غریب دوچرخه را با سلیقه و نظر خودتان همراه کنید تا طرحی مخصوص خود شما از آب در آید و از آن طرح، در برنامه های تابستان امسال استفاده کنید.

طرح صاعقه

امسال تصمیم بگیرید در لیست برنامه‌های تابستان، یک کلاس تازه یا تجربه نو بگنجانید! یعنی این‌که اگر تابه حال سراغ ورزش نمی‌رفتید، حتماً در کلاس ورزشی ثبت نام کنید، آن هم ورزشی جدید! مثلاً اگر اهل فوتبال هستید، امسال کلاس پینگ پونگ را تجربه کنید یا اگر تابه‌حال کتاب‌های تخیلی نخوانده‌اید، لااقل یک داستان تخیلی بخوانید، یا اگر تا به امروز، حلوا درست نکرده اید، حتماً با هماهنگی مادر عزیزتان، دست به این اقدام هیجان‌انگیز بزنید.

طرح صاعقه به ما می‌گوید این تجربه‌های جدید می‌تواند مثل رعد و برق به اندازه یک لحظه، آینده آدم را برایش روشن‌تر کند و علایق خفته درونش را نمایان سازد.

طرح قلک

شاید مطالب هفته گذشته را درباره پول توجیبی خوانده باشید. این تابستان پول توجیبی خود را بیش از گذشته کنترل کنید و سعی کنید بر خلاف زمان‌های دیگر، به جای خرید خوراکی و هله هوله، راه های با ارزش‌تری را برای خرج کردن پیدا کنید و حتماً راه‌های جدیدتان را یادداشت کنید. راه هایی مثل خرید یک شاخه گل برای پدر...یا یک عدد تمبر برای ارسال نامه به دوچرخه و یا ...

اگر دلتان می‌خواهد تابستانتان با سال‌های گذشته کمی فرق کند، حتماً مطالب این ستون را در شماره‌های بعد دنبال کنید و طرح‌های متفاوت خود را هم برای ستون «وارونه شوید» بفرستید.

کد خبر 137805
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز