شنبه ۳۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری ورزشی: انتظار سه‌ساله هواداران رئال برای قهرمانی ممکن است امسال هم به نتیجه نرسد.

تساوی یک بر یک این تیم در سانتیاگو برنابئو مقابل بتیس به معنی خروج از جام‌حذفی بود و رئال در فصل جاری تنها می‌تواند روی قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان حساب کند.

البته با توجه به وضعیت بحرانی رئال، موفقیت در این دو جام معتبر به آرزویی دست‌نیافتنی می‌ماند.

رئال شروع خوبی داشت و در دقیقه پنجم توسط روبینیو به گل رسید، ولی بتیس در دقیقه سی و هشتم توسط دنی به گل تساوی دست یافت. بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل پایان یافته بود و این نتیجه به معنی حذف در مرحله یک هشتم نهایی بود.

بنابراین رئال فشار را بیشتر کرد و در دقیقه چهل و سوم با ضربه هیگوان به گل رسید، ولی نخستین گل مهاجم آرژانتینی برای رئال آفساید اعلام شد.

حملات رئال در نیمه دوم برای فرار از حذف کافی نبود. در این دقایق سرجیو راموس، تنها بازیکن خطرناک میزبان محسوب می‌شد، ولی ضربات او راهی به دروازه میهمان نداشت.

کاپلو در پایان بازی با گفتن این که تیمش خوب بازی کرده، تلاش کرد همه چیز را عادی نشان دهد. مربی رئال ادامه داد: «ما خیلی خوب بازی کردیم، ولی بدشانس بودیم و فوتبال همین است. من از نمایش تیمم خوشحالم.»

عواقب سخنرانی کالدرون

این ناکامی، مشکلات رئال در هفته جاری را تکمیل کرد. به نظر می‌رسید پیروزی رئال مقابل ساراگوسا اوضاع متشنج این تیم را تا حدودی آرام کند، ولی پخش نوار حرف‌های کالدرون، رئیس باشگاه که در یکی از دانشگاه‌های مادرید بازیکنان تیمش را مورد توهین قرار داده بود، آتش اختلافات را بار دیگر شعله‌ور کرد.

کالدرون گفته بود که بکام با رفتن به هالیوود می‌خواهد به هنرپیشه‌ای درجه دو تبدیل شود و تصمیم رئال برای خلاص شدن از شر او کاملاً صحیح بوده است. او در مورد گوتی نیز گفته بود که با وجود 31 سال سن هنوز بچه است. همچنین کالدرون دانشجویان را با سواد و با فرهنگ خوانده بود و گفته بود بازیکنان برخلاف شما هستند.

همین حرف‌ها خشم بازیکنان را برانگیخت و تلاش کالدرون برای ملاقات با کاپیتان‌های تیم بی‌نتیجه بود تا مجبور شود در تمرین تیم از همه بازیکنان معذرت‌خواهی کند اما این عذرخواهی برای بازیکنان کافی نبود و یکی از آن‌ها خطاب به رئیس باشگاه گفته است: «از شنیدن این مزخرفات از دهان شما خسته شده‌ایم. اگر نظری راجع به ما دارید، بهتر است جلوی ما بگویید.

در این جلسه لحن الگرا، سالگادو، کاناوارو و گوتی تندتر از سایرین بوده و حتی بکام که به متانت شهرت دارد، با صدای بلند کالدرون و میاتوویچ را دروغگو خوانده است: «شما گفته‌اید که من در لس‌آنجلس خانه خریده‌ام، ولی این طور نیست. خانواده‌ام می‌خواست این‌جا بماند. هم‌تیمی‌هایم همیشه برایم محترم خواهند ماند، ولی شما نه.»

کاپلو که در این جلسه ساکت بوده، آن را «خوب و مفید» نامیده و پس از آن حاضر شده از تصمیم خود برای بازی ندادن به بکام کوتاه بیاید. مربی رئال می‌گوید: «هیچ احتمالی غیرممکن نیست. باید ببینیم چه می‌شود. تصمیم ما همان چیزی بود که می‌دانید، ولی گاهی لازم است انعطاف‌پذیر باشید.» رئال در چنین وضعیتی، یکشنبه میهمان مایورکا است و برای ماندن در میان مدعیان قهرمانی نیاز به پیروزی دارد.

کد خبر 13762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز