همشهری آنلاین: اهداکنندگان بین‌المللی در کنفرانسی در لندن دوشنبه 13 ژوئن وعده پرداخت 4.3 میلیارد دلار برای واکسیناسیون حدود 250 میلیون کودک در مقابل بیماری‌های مرگبار مانند ذات‌الریه و اسهال را دادند.

bill gates

به گزارش خبرگزاری فرانسه اتحادیه جهانی واکسن و ایمن‌سازی (GAVI) ، گروهی که مالک مایکروسافت، بیل گیتس، از آن حمایت می‌کند، اعلام کرد این پول جان بیش از چهار میلیون کودک را در چهار سال آینده نجات خواهد داد.

بریتانیا قول پرداخت 1.3 میلیار دلار اضافی را داده است و گیتس گفت بنیاد خیریه‌اش 5.1 میلیار دلار اضافی برای برنامه واکسیناسیون در جهان اختصاص خواهد داد.

مجموع این وعده‌های پرداخت پول، از هدف تعیین‌شده بوسیله GAVI ، 3.7 میلیارد دلار، بالا رفت.

وزیر توسعه بین‌المللی بریتانیا، آندرو میچل، در این باره گفت: " ما از رقم هدف تعیین‌شده‌مان فراتر رفتیم و وعده پرداخت 4.3 میلیارد دلار را دریافت کردیم."

در میان سایر اهداکنندگان آمریکا با 450 میلیون دلار به چشم می‌خورد و برای اولین بار برزیل با وعده پرداخت 12 میلیون دلار در فاصله 2011 تا 2015 و ژاپن با وعده 9 میلیون دلاری به اهداکنندگان پیوسته‌اند.

هدف GAVI این است که تا سال 2015 واکسیناسیون 243 میلیون کودک را انجام دهد. این سازمان از پیش 288 میلیون کودک در 19 کشور را واکسینه کرده است و اکنون می‌خواهد برنامه‌اش را به 26 کشور دیگر گسترش دهد.

ذات‌الریه و اسهال، با اینکه واکسن‌هایی برای پیشگیری از آنها وجود دارد، سه برابر بیشتر از ایدز باعث مرگ و میر کودکان زیر پنج سال می‌شوند.

بسیاری از کشورهای در حال توسعه توان مالی تهیه این واکسن‌ها را ندارند.

کد خبر 137591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز