خرداد ماه ایستگاه کهریزک، تیرماه ایستگاه استاد معین، مرداد ماه ایستگاه شیخ‌الرئیس و شهریور ماه ایستگاه تجریش به بهره‌برداری می‌رسد.

هابیل درویشی، مدیرعامل شرکت مترو با اعلام این خبر اظهار داشت: براساس آخرین توافقات صورت گرفته با وزارت کشور به‌زودی یک سری واگن مترو از گمرک ترخیص خواهد شد. درویشی گفت: سری اول شامل 85 واگن است با هزینه معادل 25 میلیارد تومان که ظرف 2ماه آینده وارد خطوط مترو می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو افزود: وزارت کشور علاوه بر این قول داده تا همزمان تجهیزات مترو که شامل قطعات یدکی است با هزینه‌ای معادل 21 میلیارد تومان از گمرک ترخیص شود. به گفته درویشی، امسال به‌نظر سال خوبی برای مترو خواهد بود؛ زیرا دستگاه‌های حفاری (تی بی‌ام) با سرعت در حال حفر تونل هستند و به‌نظر می‌رسد به غیراز 15 کیلومتر خط مترو که امسال قول احداث آن را داده‌ایم بتوانیم 20کیلومتر دیگر خط بسازیم تا سال بعد به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه‌خود با همشهری گفت‌: تا پایان شهریورماه هرماه یک ایستگاه مترو به بهره‌برداری می‌رسد. مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از بهره‌برداری 7کیلومتر از خط3 مترو تهران تا پایان امسال خبر داد و اظهار کرد: 7کیلومتر از قسمت مرکزی خط3 متروی تهران در نیمه دوم امسال حد فاصل چهارراه ولیعصر تا خیابان شهید بهشتی به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود: در این بخش خط مترو3‌ایستگاه میدان ولیعصر، ایستگاه تقاطع خیابان ولیعصر با خیابان فاطمی و ایستگاه شهید قنبر‌زاده در خیابان شهید بهشتی به بهره‌برداری خواهد رسید. درویشی خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان خرداد ماه ایستگاه کهریزک در توسعه جنوبی خط یک به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این ایستگاه ساکنان جنوب شهر و به‌ویژه شهرک‌های اطراف کهریزک می‌توانند به راحتی با مترو به نقاط مختلف شهر سفر کنند.

وی ادامه داد: ایستگاه استادمعین از توسعه غربی خط 4 و ایستگاه شیخ الرئیس در این خط از ایستگاه‌های بعدی مترو هستند که در نیمه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسند و همچنین ایستگاه تجریش ازتوسعه شمالی خط یک در شهریور ماه آماده بهره‌برداری خواهدشد.

کد خبر 137476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز