شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معترضان به استفاده از انرژی اتمی در توکیو راهپیمایی کردند.

ژاپن

روز شنبه 21 خرداد 1290، در سومین ماه پس از بروز زلزله و سونامی در تاریخ 11 مارس، ژاپنی‌ها در اعتراض به استفاده از انرژی اتمی و فاجعه‌ای که بدترین بحران هسته‌ای در جهان نام گرفت راهپیمایی کردند.

more  هشدار بحران هسته‌ای ژاپن در حد چرنوبیل

زلزله 9 ریشتری که شمال‌شرقی ژاپن را لرزاند سبب بروز سونامی سهمگینی شد که بسیاری از مناطق ساحلی را ویران کرد.

این فاجعه به نیروگاه هسته‌ای دای-ایچی در فوکوشیما آسیب رساند و برق و سیستم خنک‌کننده آن از کار افتاد.

more  بحران در نیروگاه اتمی ژاپن

هنوز هم صدها نفر در این نیروگاه تلاش می‌کنند تا اوایل سال آینده میلادی و پایان دادن به بحران کار راکتورهای آسیب‌دیده را در حالی که دمای راکتورها پایین باشد، متوقف کنند.

امروز در خیابان‌های توکیو اعتراض‌‌‌هایی شکل گرفت.در مرکز این شهر در پارکی در نزدیکی توکیو تاور، معترضان در زمینی خاکی گرد‌هم آمدند.آنها بنرهای رنگی و نمادهایی همراه داشتند با نوشته‌ایی مانند" سریعا هرگونه استفاده از انرژی هسته‌ای را متوقف کنید و نیروگاه را ببندید".

آنها در صفوف منظم به خیابان‌ها آمدند در حالی که شعارهای ضد انرژی هسته‌ای سر می‌دادند و برخی بر طبل می‌کوبیدند.تظاهرکنندگان به سمت وزارت اقتصاد و دفتر مرکزی شرکت برق توکیو، مسئول نیروگاه فوکوشیما حرکت کردند.

طبق تخمین پلیس 2هزار نفر در این راهپیمایی اعتراض‌آمیز شرکت داشتند.

بسیاری از تظاهرکنندگان اعضای سازمان‌های بزرگی هستند که پیشتر هم از حرکت‌های اعتراضی حمایت کرده بودند، مانند قانون ضدجنگ و حقوق زنان.در کنار این‌ها   ، برخی هم در گرو‌های کوچک‌تر همراه با اعضای خانواده شان آمده بودند.بچه‌ها لباس‌هایی با شعارهای ضدجنگ به تن داشتند.

 

کد خبر 137321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز