گروه شهری: معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در جریان بازدید رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران از پروژه تونل امیر‌کبیر با اشاره به پیشرفت 30 درصدی این پروژه، گفت: تا مهرماه سال 91 این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

 مازیار حسینی در جریان بازدید رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران از پیشرفت تونل امیرکبیر و بزرگراه امام علی با بیان اینکه کارکرد اصلی تونل امیرکبیر تخلیه بار ترافیکی از بازار تهران است، اظهار کرد: با توجه به سیاست شهرداری تهران مبنی بر گسترش حمل‌ونقل عمومی یک خط اتوبوس تندرو از داخل این تونل گذر می‌کند. وی با اشاره به اینکه طول تونل امیرکبیر 2/2 کیلومتر است، اظهار کرد: این تونل حد فاصل سه‌راه امین‌حضور تا بزرگراه امام علی را پوشش می‌دهد.

حسینی با اشاره به معضل پارکینگ در محدوده تونل امیرکبیر و محدوده بازار عنوان کرد: در بخشی از این پروژه احداث یک پارکینگ به‌عنوان پروژه‌ مستقل از تونل پیش‌بینی شده است که بالغ بر500‌دستگاه خودرو ظرفیت دارد. حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه برای تحویل این پروژه از شریک خارجی کمک گرفته‌ایم، افزود: با توجه به تجربیاتی که از گذشته کسب کرده‌ایم تدابیری اندیشیده شده است تا تهویه این تونل مشکلات سابق را نداشته باشد و برای احداث تهویه تونل امیرکبیر 2 مهندس مشهور خارجی که در اروپا کم‌نظیر هستند با این پروژه همکاری می‌کنند.

در بخش دیگری از این نشست حمزه‌شکیب، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، 2 دغدغه اصلی خود را در موضوع تونل امیرکبیر تشریح کرد و گفت: با توجه به اتصال بزرگراه امام علی به تونل امیرکبیر، این نگرانی وجود دارد که یکی از این دو پروژه از دیگری عقب بماند و بهره‌برداری از آنها به خاطر این موضوع با مشکل مواجه شود و نگرانی دیگری که وجود دارد تکرار اتفاقاتی است که در تونل توحید به‌وجود آمد، به‌ویژه در زمینه پیش‌بینی تهویه مناسب. حسینی ضمن اطمینان دادن نسبت به اتمام بخشی از بزرگراه امام علی که اتمام آن برای بهره‌برداری از تونل امیرکبیر ضروری است، گفت: تمام پیش‌بینی‌های لازم بابت تهویه مراعات شده و از استاندارد سال 2010 اروپا برای احداث این تونل استفاده شده است.

شکیب نیز میزان پیشرفت پروژه تونل امیرکبیر را خوب ارزیابی کرد و گفت: پیش‌بینی‌های لازم در حوزه ساماندهی آب‌های سرگردان، قنات‌ها و فاضلاب در تونل امیرکبیر انجام شده است. وی به معارضات ملکی که در مسیر 2 پروژه تونل امیرکبیر و بزرگراه امام علی قرار دارد اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل طولانی شدن این پروژه که موجب اعتراض اهالی منطقه شده وجود معارضات ملکی منطقه است. شکیب با بیان اینکه این پروژه تا پایان خردادماه سال آینده توسط پیمانکار آماده بهره‌برداری می‌شود، افزود: مهلت چندماهه‌ای نیز برای بهره‌برداری نهایی توسط شهرداری در نظر گرفته شده است.

کد خبر 137258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز