سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به جلسه سه‌شنبه شب گذشته ستاد هدفمندی یارانه‌ها و تصمیم تعیین نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی به‌صورت منطقه‌ای گفت:

بنابراین شوراها باید خودشان دراین‌باره تصمیم بگیرند. سیدمحمدهادی ایازی در حاشیه همایش مدیریت محلات ابراز امیدواری کرد که با تفویض این اختیار به شوراها، دولت نسبت به پرداخت اعتبارات لازم در حوزه حمل‌ونقل عمومی اقدام کند و اگر هم نتوانست این اعتبارات را به موقع تزریق کند براساس مجوز شورای شهر چارچوب‌ها را در قبال نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی اجرا خواهیم کرد. در عین حال، شهردار تهران نیز دیروز اعلام کرد که تا پایان خرداد، وضعیت کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی مشخص شده و از بلاتکلیفی در می‌آید.

به گزارش همشهری، تعیین نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی براساس تغییر قیمت سوخت و نرخ تورم، طی ماه‌های اخیر از مسائل مورد اختلاف بین مدیریت شهری تهران و دولت بوده است. از سوی دیگر، عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز در گفت‌وگو با مهر، ‌با اعلام اینکه نرخ جدید تاکسی‌ها به‌زودی از سوی شورای حل اختلاف اعلام و ابلاغ می‌شود گفت: 12 میلیارد تومان از بدهی سال گذشته دولت به متروی تهران هنوز پرداخت نشده است.

حمزه‌شکیب با بیان اینکه مصوبه افزایش نرخ کرایه‌ها در حال طی کردن سیر قانونی خود است، گفت: پس از اعتراض فرمانداری به نرخ کرایه تاکسی و مترو، شورا در نامه‌ای پاسخ این اعتراض را داد که فرمانداری با این پاسخ قانع نشد. وی با بیان اینکه افزایش قیمت‌های حمل‌ونقل عمومی ناشی از 2 عامل هدفمندی یارانه‌ها و تورم سالانه است، گفت: این مصوبه به شورای حل اختلاف رفته است و هم‌اکنون در شورا در حال بررسی و طی کردن سیر قانونی است.این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سال گذشته دولت 42‌میلیارد تومان به مترو پرداخت کرده است، گفت: براساس مصوبه شورا سال گذشته دولت باید 54 میلیارد تومان در اختیار مترو قرار می‌داد که هنوز بخشی از کمک‌ها پرداخت نشده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی شهرداری تهران نیز در ادامه سخنان خود‌ توضیح داد: یارانه مترو 2 بخش است که بخشی از آن براساس میزان اعتبارات سال گذشته تعیین شده است و بخش دیگر باید متناسب با وضعیت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها منظور شود. به گفته ایازی محل اختلاف در این‌باره این است که یارانه مترو باید منطبق بر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تعیین شود که هنوز دراین‌باره تعیین تکلیف نشده است.

کد خبر 137181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز