همشهری آنلاین: نمایشگاهی از عکسهای فاطی ایپکچی از 20 خرداد تا سوم تیر ماه در گالری شمرون برپا خواهد شد. در این نمایشگاه حدود 20 اثر با موضوعات منظره وگل به نمایش در می آیند.

نمایشگاه عکس

به گزارش همشهری آنلاین، عکاسی از طبیعت و گیاهان یکی از پرطرفدار ترین شاخه های عکاسی است.

هیچ تردیدی وجود ندارد که با وجود هزاران گونه گل و گیاه در جهان، همیشه موضوعات فراوان و متعددی برای عکاسی در اختیار عکاسان وجود دارد که یکی از این عکاسان فاطی ایپکچی است.

وی در مورد عکاسی در طبیعت می گوید: عکسبرداری در طبیعت ظرایف خاص خود را دارد. غیر از اصول و مبانی، غیر از شناخت نور و انواع لنزهای گوناگون و مناسب برای عکاسی در طبیعت، عکاسان باید به نکات به نظـر کوچک اما مهم تـوجـــه کنند.

اگر می خواهیم از طبیعت عکس حرفه ای تهیــه کنیم، قطعاً باید همه موارد و جوانب رعایت شوند.

این عکاس همچنین می گوید: هنگام عکاسی در طبیعت، اجازه نمی دهم مسایل و مشکلات زندگی شخصی و اجتماعی به حیطة کارم وارد شود، تمام وجودم را در طبیعت زیبا و جادویی حل شده می بینم و سعی می کنم آنچه را که خدا آفریده به بهترین شکل به دیگران هم نشان بدهم.

خودم را در طبیعت غوطه ور می کنم، جزیی از طبیعت می شوم و فارغ از هیاهوی شهر و اجتماع، با دوربینم در طبیعت به رقص می پردازم و با حرکت های مناسب، بهترین زاویه را برای ثبت لحظه و قطعه ای از این طبیعت سحرگونه، پیدا می کنم.

همین حس را هم به هنگام ظهور فیلم و چاپ عکس هایم دارم. اگر غرق در طبیعت نشوم، آن حس و حالی که درآن است را نمی توانم به مردم نشان بدهم. عکس ها بی روح می شوند. آن هارمونی که در طبیعت بوده از بین خواهد رفت و عکس هایم مثل قطعه چوبی می شود که حتی حس سوختن را در انسان برنمی انگیزد.

ایپکچی تاکنون در نمایشگاههای متعددی در کشورهای ایران،فرانسه، ژاپن و چین شرکت داشته است.

این نمایشگاه تا  3تیر ماه همه روزه در گالری شمرون همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت 10تا 14:30 و 16:30 تا 20 واقع در خیابان فرشته ، خیابان بوسنی و هرزگوین ، خیابان دکتر حسابی ، باغ موزه هنر ایرانی پذیرای علاقمندان خواهد بود.

همچنین علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره 22394004 تماس بگیرند.

 

کد خبر 137082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز