گروه حوادث: انفجار کپسول گاز هیدروژن در آزمایشگاه دانشگاه تربیت مدرس تهران، یک دانشجوی دکترا را به کام مرگ فرستاد و دستیار وی را راهی بیمارستان کرد.

بنا به این گزارش، ساعت 20 شامگاه چهارشنبه 27 دی ماه، پس از‌آنکه صدای انفجار مهیبی از آزمایشگاه دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت مدرس به گوش رسید و گروه‌های امدادی و  مأموران پلیس خود را به محل رساندند، در همان بررسی های اولیه مشخص شد در هنگام انفجار یک دانشجوی دکترای رشته شیمی تجزیه  به نام محمدرضا خلیلی به همراه یک دستیار در حال اجرای پروژه تحقیقی بوده است.
هنگامی‌که عملیات نجات این 2 دانشجو آغاز شد، در همان نخستین معاینات مشخص شد دانشجوی دکترا جان باخته ولی دستیار زن در حالی که مجروح شده بود به بیمارستان خاتم الانبیاء انتقال یافت. به گفته یکی از شاهدان حادثه، دانشجوی 28 ساله در حال کار با دستگاهی به نام GC بود که هنگام استفاده از کپسول هیدروژن، ناگهان کپسول منفجر و باعث مرگ دانشجوی دکترا شده است.
در همین حال سرهنگ مهدی احمدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس درباره علت انفجار گفت:  حادثه به‌دنبال انفجار کپسول یک کیلویی گاز هیدروژن به وقوع پیوسته که بر اثر آن دانشجوی  28‌ساله جان باخته و دانشجوی دیگر مجروح شده و این در حالی است که نگهبان دانشکده نیز دچار شوک شدید شده است.
وی افزود: در جریان تحقیقات پلیسی، مسؤولان دانشکده که در محل وقوع حادثه حضور یافته بودند اعلام کردند  آزمایشگاه برای انجام یک پروژه تحقیقاتی در اختیار دانشجوی‌ جان‌باخته، قرار گرفته بود .
سرهنگ احمدی تأکید کرد: تحقیقات پلیسی درخصوص علت وقوع این انفجار با اعزام تیم ویژه‌ای در دست بررسی است.
در همین حال دکتر دانشجو، رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تأیید خبر انفجار مرگبار به ایسنا گفت: دانشجویی که فوت کرده از کارشناسان نخبه و خبره در استفاده از دستگاه مربوطه بوده، با این حال علل وقوع حادثه و انفجار کپسول، در حال بررسی است.
کد خبر 13707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز