سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

ترجمه - اعظم محمودوند: خارج شدن هوای اضافه بدن فرایندی بسیار عادی و یک روند طبیعی فیزیکی ضروری است.

طرح اناتومی صورت

بادگلوزدن به فرایند دفع‌شدن گازهای زائد دستگاه گوارش به وسیله حرکات دودی عضلات مجرای معده- روده‌ای گفته می‌شود. همه بادگلو می‌زنند و بادگلوزدن امری کاملا عادی است. اما اگر دفعات آن از میزان طبیعی تجاوز کند، مشکل بادگلوزدن مفرط به‌وجود می‌آید. داشتن یک چنین مشکلی واقعا آزاردهنده و ناراحت‌کننده است. بادگلوزدن مداوم در جمع مردم یا در مراسم‌های رسمی واقعا باعث شرمندگی است. در چنین مواردی، بادگلوزدن یک ناهنجاری فیزیکی جدی تلقی می‌شود و باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

اغلب ممکن است خبرهای عجیبی در مورد اینکه فردی چندین روز متوالی بادگلو می‌زند در جراید یا وب‌سایت‌ها بیابید. دلایل خوبی وجود دارد که بادگلوزدن مفرط برای شما خوشایند نباشد. یکی از آنها جنبه اجتماعی بادگلوزدن است. هیچ کس دوست ندارد که به خاطر بادگلوزدن مداوم وجهه خود را نزد دیگران از دست دهد. از سوی دیگر، شما باید به این مشکل کمی اهمیت دهید؛ زیرا ممکن است نشانه چند مشکل جدی‌تر در بدنتان باشد.

چند بیماری و اختلال مانند بیماری برگشت اسید معده به مری، سندرم روده تحریک‌پذیر و بیماری کیسه‌صفرا وجود دارند که می‌توانند موجب بادگلوزدن مفرط شوند. آخرین مورد اما نه از حیث اهمیت، این است که بادگلوزدن بیش از اندازه بسیار ناراحت‌کننده است؛ بنابر این لازم است که روش‌هایی را برای رفع بادگلو زدن‌های مفرط خود بیابید. از جمله دلایل اصلی بادگلو‌زدن مفرط مشکلات گوارشی است که می‌تواند ناشی از عادت‌های بد خوردن، رژیم‌های غذایی ناسالم، چند نوع غذای خاص و چند دلیل روانشناختی(برای مثال، ناامیدی و اضطراب) باشد. گاز اضافی یا در داخل دستگاه گوارش تولید می‌شود یا اینکه هوای بیش از حد توسط فرد به داخل بدن فرو برده می‌شود و دفع نمی‌شود.

برای حل این مشکل، شما باید تنها عادات بد خود را اصلاح کنید و در مورد انتخاب غذاها دقت نظر و روحیه خوب داشته باشید. در اکثر موارد مشکل بادگلوزدن حل می‌شود، اما درصورت عدم مؤثر بودن این راهکارها، شما باید در مورد امکان ابتلا به چند بیماری جدی‌تر بیندیشید.اکثر اوقات مردم به بادگلوزدن‌های بیش از اندازه اهمیتی نمی‌دهند اما ارزش این را دارد که به آن توجه شود. کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مشکل ناراحت‌کننده یا مراجعه به پزشک به شما بسیار کمک خواهد کرد.

ایزاین آرتیکلز

کد خبر 137028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز