همشهری آنلاین: در سالهای اخیر تعداد گردشگران شهر تورنتو رشد چشمگیری داشته و کمتر از یک ماه قبل نیز نمایش بزرگترین کیک بستنی جهان هزاران گردشگر را به این شهر کشانده است.حال، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند برگزاری مراسم اسکار سینمای هند نیز هزاران گردشگر را به تورنتو بکشاند.

بالیوود

به گزارش ایسنا به نقل از کنیدین نیوز، مراسم سالانه اعطای جوایز فیلم بالیوود که به لحاظ جذب مخاطبان میلیونی به اسکار سینمای هند معروف بوده و از سوی آکادمی بین‌المللی فیلم هند برگزار می‌شود، در روزهای پایانی ماه ژوئن (اوایل تیرماه ) با حضور چهره‌های سرشناس سینما و اکران فیلم‌های جدید در تورنتو برگزار خواهد شد.

جوایز اسکار سینمای هند با هدف اعتبار ‌بخشیدن بین‌المللی به فیلم‌های بالیوود هرسال در یک کشور برگزار می‌شود.

اولین دوره این مراسم در سال 2000 در لندن برگزار شد که پس از آن فروش فیلم‌های محصول هند در انگلیس 35 درصد افزایش یافت.

در سالهای گذشته "کولمبو" درسریلانکا، "ماکائوگ در چین، "ژوهانسبورگ" در آفریقای جنوبی و "آمستردام" در هلند از دیگر شهرهای میزبان این مراسم بوده‌اند، این در حالی است مقامات شهر تورنتو از سالها قبل قصد دارند با اجرای راهکارهای متنوعی، این شهر را به قطب نخست گردشگری کانادا تبدیل کنند و بدین وسیله نرخ بیکاری را در این شهر کاهش دهند.

در این راستا تسهیلات زیادی از جمله معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در تورنتو درنظر گرفته شد و فرودگاه این شهر نیز بازسازی ‌شد و توسعه یافت.

همچنین پروژه‌هایی برای کاهش مشکل ترافیک تورنتو با توسعه‌ بزرگراه‌ها و خطوط مترو به مرحله اجرا درآمد تا به این وسیله عنوان موفق‌ترین شهر کانادا در امر جذب گردشگر را به تورنتو اختصاص یابد، عنوانی که در حال حاضر در اختیار " اتاوا" است.

کشور کانادا در آمریکای شمالی دارای آب‌وهوای سرد و معتدل است و از جاذبه‌های فراوان گردشگری بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به جنگل‌های تایگا و آبشار نیاگارا اشاره کرد.

 

کد خبر 137009

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز