مردان کارلوس کی‌روش در مسابقه‌ای نزدیک مقابل تیم امید به پیروزی یک بر صفر دست‌یافتند.

فوتبال

سرمربی پرتغالی تیم‌ملی که بعد از لغو اردوی تیم امید در اوکراین بیشترین انتقاد را متوجه فدراسیون فوتبال کرد، ترتیبی داد تا مردان منصوریان یک مسابقه دوستانه با تیم ملی برگزار کنند.این مسابقه ساعت 9 و 30 دقیقه صبح دیروز در 3وقت 30 دقیقه‌ای در ورزشگاه دستگردی تهران انجام شد و تیم ملی ابتدا با ترکیب مهدی رحمتی، فرشید طالبی، جلال کاملی مفرد، قاسم دهنوی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، محمد قاضی، محمدرضا خلعتبری، میثم بائو، محمد حسینی و محمد غلامی به میدان رفت. این مسابقه در 30‌دقیقه نخست تنها به یک بازی دست‌گرمی شبیه بود و بیشتر بازیکنان قصد محک یکدیگر و آماده‌سازی برای مسابقه در صبح را داشتند.

در این لحظات کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی را به‌عهده امید نمازی گذاشته بود و خود از بالا نظاره‌گر بازی 2 تیم بود. درحالی‌که علیرضا منصوریان و مارکار آقاجانیان روی نیمکت تیم امید نشسته بودند. کی‌روش البته در پایان 30‌دقیقه نخست به جمع بازیکنان تیم ملی بازگشت، دقایقی برای بازیکنان صحبت کرد و بازیکنانی جدید چون شهاب‌گردان، قاسم حدادی فر، رضا نوروزی، علی‌کریمی، ایمان‌مبعلی، محمد‌نصرتی، حسین‌ماهینی، محسن‌بنگر، جلال‌حسینی و روح‌الله‌عرب را برای 30‌دقیقه دوم به زمین فرستاد.

در این وقت، تیم ملی بازی روان‌تری داشت و بازیکنانی مثل عرب و کریمی می‌توانستند برای این تیم گلزنی کنند. این اتفاق اما رخ نداد و جالب اینکه در یک صحنه کی‌روش به آرش افشین، مهاجم تیم امید تذکر داد. سرمربی تیم ملی درباره اینکه به افشین چه گفته است، با خنده می‌گوید: «صحبت ما خصوصی بود.»در 30 دقیقه سوم که تیم ملی با بازیکنان جدیدتری چون محمدباقرصادقی، پژمان‌منتظری، هادی‌عقیلی، مهرداد اولادی، مصطفی‌سیفی، امید ابراهیمی، میلاد‌زنیدپور، سعید دقیقی و محمد ابراهیمی به میدان رفت، سرانجام به گل رسید. در دقیقه 88 سانتر میلاد زنیدپور روی دروازه با ضربه سر پژمان منتظری به گل تبدیل شد.

البته علی کریمی در وقت سوم تعویض شد و رضا نوروزی به جای او به زمین آمد. در تیم امید نیز کریم انصاری‌فرد که مصدوم شده بود، جای خود را به ایمان موسوی داد. در پایان این مسابقه، کارلوس کی‌روش راضی به‌نظر می‌رسید. او درباره این مسابقه معتقد است: «چیزی که من درون زمین دیدم، نه دو تیم که یک تیم و آن هم تیم ملی ایران بود. آنچه دیده شد تمرین و بازی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بود که همه با یک هدف که سربلندی ایران است، کار می‌کردند. بنابراین نتیجه‌ اصلا مهم نیست.»

کی‌روش با بیان اینکه فرقی میان تیم ملی بزرگسالان و امید نیست و همه برای یک هدف مبارزه می‌کنند، ادامه می‌دهد: «شیفته بازیکنی هستم که حرفش را درون زمین بزند نه خارج از آن. فکر می‌کنم در همه جای دنیا که ایران هم شامل آن می‌شود، پتانسیل وجود دارد. آن چیزی که اهمیت دارد، درست بازی کردن است. بازیکنانی همچون فیگو یا علی دایی سوپر استار به دنیا نیامده‌اند بلکه سخت کار کرده‌اند که به این مرحله رسیده‌اند. اگر یک بازیکنی سوپراستار می‌شود با جادوگری نیست بلکه سخت کار کرده است. تمام دست‌اندرکاران باید دست به دست هم بدهند و با هم تعامل داشته باشند. هرکسی به بهترین شکل باید کار خود را انجام بدهد.»

کی‌روش در ادامه در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کند دعوت از 9 بازیکن پرسپولیس پیش از دیدار این تیم برابر فولاد انگیزه‌های این بازیکنان را بیشتر از حریف کرده است، تاکید می‌کند: «در اردوی قبلی بازیکنان فولاد در تیم ملی حضور داشتند ولی بازیکنان پرسپولیس نبودند. دلیل اینکه اسامی بازیکنان پرسپولیس و فولاد پیش از بازی‌ نیمه نهایی اعلام شد، این بود که درصورت شکست هر دو تیم‌ ممکن بود این بازیکنان به خارج از کشور سفر کنند و نتوانند در اردو شرکت کنند، بنابراین باید لیست را سریع‌تر اعلام می‌کردیم.» وی در ادامه با بیان اینکه تصور نمی‌کند دعوت از بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی روحیه بازیکنان فولاد را خراب کرده باشد، ادامه می‌دهد: «ذهنیت من کاملا برعکس است؛ اگر اینگونه باشد که دعوت از بازیکن پرسپولیس انگیزه بازیکن فولاد را کم کرده باشد، آن بازیکن باید با تلاش بیشتری بازی می‌کرد تا من را مجاب می‌کرد که او را به تیم ملی دعوت کنم.»

کی‌روش درباره برنامه‌هایش برای ادامه اردوهای تیم ملی نیز می‌گوید: «اردویی که در چند هفته اخیر داشتیم، برای ارزیابی بازیکنان بود که البته باید بگویم که هنوز تمام نشده است بلکه باید از این پس بازیکنان امید را زیرنظر بگیریم ولی در اردوی اتریش که پیش‌رو داریم، 30 بازیکن را دعوت می‌کنیم و در آن اردو که مدت طولانی‌تری دارد با آنها تمرین می‌کنیم.» او ادامه می‌دهد: «این که می‌گویم 30 نفر به تیم ملی دعوت می‌شوند، به معنی این نیست که درهای تیم ملی روی دیگران بسته می‌شود. تیم ملی مانند یک قلعه محصور نیست که کسی نتواند به آن داخل شود بلکه مثل یک خانه بدون در و پنجره است که هر کس حقش باشد وارد آن می‌شود.»

کد خبر 136964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز