سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

ژاپن، آلمان، صربستان، جمهوری چک و لوکزامبورگ، امن‌ترین کشورها برای وبگردی هستند.

آزمایشگاه کسپرسکی، شرکت ارائه راه‌حل‌های امنیت اطلاعات، اعلام کرد: طبق تحقیقات انجام شده، در 3ماهه اول 2011 تعداد حملات وب‌خاسته‌ای که مسدود شدند به مقدار قابل توجه 25میلیون و 400هزار مورد رسید و 89درصد مجموع منابع وب برای میزبانی از بدافزارهایی که فقط در 10کشور میزبانی می‌شدند، مورد استفاده قرار گرفتند.

 به گزارش مؤسسه دید‌بان ‌IT، ‌آمریکا همچنان در صدر این جدول قرار دارد و در فاصله ژانویه و مارس 2011 سهم سایت‌های «میزبانی خطرناک» در آمریکا 7/1درصد رشد کرده است. اغلب محتویات خطرناک، در سایت‌هایی واقع بودند که از نظر قانونی دچار مشکل شده بودند، اما تعداد سایت‌های میزبانی خطرناک در چین و آلمان همچنان کاهش پیدا کردند و حجم حملات وب ناشی از این دو کشور به ترتیب و در مقایسه با 3ماهه پایانی 2010، به میزان 33/3 و 28/3 درصد افت داشتند؛ در مقابل، حداکثر ریسک آلودگی از طریق اینترنت، مربوط به کاربران روسی و عمانی می‌شد. دیگر کشورهای با ریسک بالا شامل عراق، بلاروس، ارمنستان، آذربایجان و قزاقستان می‌شدند. امن‌ترین کشورها برای وبگردی نیز ژاپن، آلمان، صربستان، جمهوری چک و لوکزامبورگ بودند.

طی 3 ماهه نخست 2011 نر‌م‌افزارهای کسپرسکی با موفقیت توانستند 412790509 تلاش برای آلوده‌سازی رایانه‌های کاربرانی را که متصل به شبکه امنیتی کسپرسکی بودند، مسدود کنند. فهرست TOP10 کشورهایی که رایانه‌های کاربران آنها درمعرض حداکثر خطر آلودگی‌های محلی بودند، همگی شامل کشورهای آسیایی و آفریقایی می‌شود. مکان اول این رده‌بندی، توسط برنامه‌های خطرناک مختلفی اشغال شده است که به کمک فناوری‌های ابری شناسایی شده‌اند. این فناوری‌ها وقتی یک برنامه خطرناک برای نخستین‌بار وارد چرخه می‌شود و دیتابیس‌های آنتی ویروس امضا یا ابزار اکتشافی برای شناسایی آن را را ندارند، عمل می‌کنند. در این هنگام اطلاعات پیرامون این بدافزار ممکن است به‌طور کامل در ابر موجود باشد. نکته اصلی و قابل توجه فهرست 10‌آسیب‌پذیری شناسایی شده روی رایانه‌های کاربران، حضور فقط یک آسیب‌پذیری مربوط به محصولات مایکروسافت، آن‌هم در جایگاه هشتم بود.

اما آسیب‌پذیری‌های مربوط به تولیدات ادوبی در مجموع 5جایگاه را به اشغال خود درآوردند که مکان‌های اول و دوم از جمله آنها بود.یوری نامسنیکوف، کارشناس کسپرسکی و تهیه‌کننده گزارش در این مورد می‌گوید: آمار جمع‌آوری شده از رایانه‌های متعلق به مشترکان شبکه امنیتی کسپرسکی نشان می‌دهد که این کامپیوترها در کشورهای در حال توسعه در بالاترین سطح ریسک از هر دو لحاظ آلودگی‌های وب‌خاسته و محلی هستند. در خصوص آلودگی‌های محلی، گروه واقع بین سطح ریسک بالا و حداکثری فقط از کشورهای درحال‌توسعه بودند.

در کشورهایی که به محدوده ریسک حداکثری سقوط کرده‌اند، تهدیدات محلی روی بیش از 60درصد رایانه‌هایی که محصولات امنیتی آزمایشگاه کسپرسکی رویشان نصب است، مسدود شدند، درحالی‌که آمار مربوط به محدوده ریسک بالا، 40 تا 60درصد است. در این کشورها IT به‌طور روزافزون در حال نفوذ است و سطوح آگاهی از امنیت IT ممکن است برای همیشه به همین صورت رشد نکند.او ادامه می‌دهد: البته پیشرفته‌ترین تروجان‌ها مثل TDSS، Sinwal و Zbot، در وهله نخست هدفشان کاربران کشورهایی چون آمریکا، آلمان، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا هستند. چون تبهکاران سایبر مشتاقانه در پی‌کیف‌های پول الکترونیک کاربران این کشورها هستند.

 

کد خبر 136927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز