سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

گـــروه ادب و هنر- ماهنامه آناهید، نشریه ای تخصصی در حوزه پژوهش های ایران شناسی، ادبیات، اندیشه و هنر است.

شورای نویسندگان این نشریه،  متشکل از میرجلال الدین کزازی، اصغر دادبه، جابر عناصری، محمدحسین عزیزی، علیرضا قهاری، امیرهوشنگ انوری، بیژن بیژنی، رضا مرادی غیاث آبادی و فرهاد اکبرزاده است.
در این نشریه، مجموعه مقالاتی در بخش های مختلف از جمله اندیشه، فرهنگ و هنر، اسطوره و تاریخ، زبان و ادب، معماری و باستان شناسی به چاپ می رسد.
همچنین صفحاتی به معرفی کتاب اختصاص داده شده و در هر شماره اخبار و رویدادهای اخیر حوزه ایران شناسی، ادبیات و هنر نیز در صفحات پایانی نشریه به چاپ می رسد.
در شماره اخیر نشریه آناهید مقالاتی با عناوین آرش ستوربان، آرش پهلوان ، گردش در سرزمین هنر جدید ، از هنر خط و کتابت ایران و آناهید، نازدخت آب ها در بخش فرهنگ و هنر به چاپ رسیده است. در اقلیم فلسفه، چه کسی حرف می زند و ریاضیات و ایران مجموعه مقالات بخش اندیشه است.
اسطوره و تاریخ نیز مقاله هایی با عناوین اسلام و ایران ، ایران سرزمین همیشگی آریاییان ، احزاب سیاسی و مجلس شورا و عشق به راستی در ایرانیان را در خود جای داده است.
همچنین ماهنامه آناهید از این پس قصد دارد ویژه نامه هایی را که شامل معرفی ظرفیت های استان های مختلف کشور در خصوص پیشینه تاریخی و فرهنگی، توریستی و سیاحتی، پتانسیل های اقتصادی و شرکت های تولید و صنعتی، هتل ها و اماکن خدماتی و گردشگری و... است را در هر شماره نشریه منتشر کند و اولین ویژه نامه که در شماره مربوط به شهریور به چاپ خواهد رسید مخصوص استان اردبیل است.
آناهید در این خصوص از استادان و پژوهشگران صاحب نظربرای ارائه مقاله دعوت به همکاری کرده است.
نشریه تخصصی آناهید با قیمت 1500تومان در کیوسک های مطبوعاتی در دسترس علاقه مندان است.
کد خبر 1369

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز