دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

علی دایی، امروز دوشنبه در شرایطی در نشست خبری پیش از فینال جام حذفی شرکت می‌کند که برخلاف لیگ دهم در جام حذفی نتایج قابل‌قبولی گرفته است.

فوتبال

سرمربی پرسپولیس که در لیگ برتر قول قهرمانی داده بود، پس از اینکه فصل ناموفقی را پشت سرگذاشت، در جام حذفی در مقام جبران برآمد. این تیم در تهران تیم پرمهره سپاهان را شکست داد و در نیمه نهایی مقابل فولاد قرار گرفت. به‌نظر می‌رسید فولاد که در لیگ برتر تیم خوبی بود، در اهواز بتواند از سد پرسپولیس بگذرد. علی حمودی، بازیکن فولاد اما در دقیقه 23 از زمین مسابقه اخراج شد تا پرسپولیس از این اتفاق نهایت استفاده را ببرد و با گل دقیقه 64 وحید هاشمیان به فینال صعود کند. علی دایی بر این باور است که پیروزی برابر فولاد آسان نبوده است: «فکر کنم با شرایط آب و هوایی اهواز، بازی باکیفیتی بود، هر دو تیم از نظر تنفسی با مشکل مواجه شده بودند و بازیکنان 2 تیم کارایی لازم را به نحو احسن در زمین نداشتند. ‌»

پرسپولیس پس از این مسابقه، سعی داشت خود را به سرعت به تهران برساند تا برای مسابقه فینال مقابل ملوان به آمادگی کامل برسد. تلاش این باشگاه به‌دلیل نامساعد بودن هوا نتیجه نداد و اعضای این تیم با یک روز تاخیر به تهران بازگشتند. به همین دلیل بازی رفت فینال به جای امروز، فردا برگزار می‌شود و بازی برگشت هم یک روز به تعویق می‌افتد. علی دایی که حالا شرایط مناسبی در کادرفنی پرسپولیس دارد، تکرار قهرمانی جام حذفی را هدف خود می‌داند. قرارداد سرمربی پرسپولیس پس از جام حذفی به اتمام می‌رسد و خودش خبر می‌دهد که در پایان مدت قراردادش خیلی چیزها روشن خواهد شد. اگر او بتواند پرسپولیس را قهرمان کند، در قامت یک مربی موفق می‌تواند دست مدیریت باشگاه را برای گذر از نام دایی ببندد.

در عین حال، برخی اخبار، حکایت از جلسه علی پروین با رئیس سازمان تربیت بدنی دارد. او موافق هیأت‌مدیره جدیدی با حضور مالک باشگاه استیل‌آذین و همچنین حفظ علی دایی روی نیمکت است. دایی البته این روزها بیشتر از هرچیز به مسابقه رفت فینال جام حذفی فکر می‌کند. او دیروز اعلام کرد که برای مسابقه روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی، تمرینات پرسپولیس پشت در‌‌های بسته برگزار خواهد شد. سرمربی پرسپولیس بعد از تمرین دیروز این تیم گفت: «با اینکه به‌شدت به حضور هواداران در بازی مقابل ملوان نیاز داریم و آنها را به ورزشگاه دعوت می‌کنیم اما به‌دلیل شرایط خاصی که داریم، تمرینات پرسپولیس پشت در‌‌های بسته برگزار می‌شود.»

ملوان، مانع تکرار دربی

ژلکو میاچ، مربی پرسپولیس از علاقه خود نسبت به رویارویی این تیم با استقلال در فینال می‌گوید ولی مردان پرویز مظلومی نتوانستند در انزلی مقابل ملوان به پیروزی برسند. نایب قهرمان لیگ که نسبت به پرسپولیس مسیر آسان‌تری تا رسیدن به فینال داشت، برابر ملوان 2 بر یک شکست خورد. این در حالی بود که هادی تامینی در دقیقه‌64 اخراج شد تا ملوان 10 نفره مسابقه را ادامه دهد. البته استقلالی‌ها بر این باور بودند که جهانبازی، داور مسابقه به ضرر این تیم سوت زده است.

حسین عسگری، رئیس دپارتمان داوری فوتبال می‌گوید: «ملوان، بازی را برد ولی حقی از استقلال ضایع نشد. در صحنه‌ای که استقلالی‌ها معتقد بودند توپ از خط دروازه ملوان رد شده است، گل نبوده و ناظر بازی هم پس از دیدن فیلم بازی، تصمیم داور را تایید کرده است. همچنین در این بازی، حتی یک پنالتی مشکوک وجود دارد که داور باید به سود ملوان می‌گرفت که ناظر هم با پنالتی موافق بوده است ولی داور در این صحنه تا حدودی به سود استقلال تصمیم گرفت.» موضوعی که پژمان نوری، کاپیتان ملوان را به واکنش واداشته و می‌گوید: «ما هم تیم استقلال را بردیم و هم تیم داوری را.» پرویز مظلومی با اینکه داوری را یکی از عوامل شکست تیمش می‌داند، ولی معتقد است: «به‌دلیل فوت ناصر حجازی بازیکنانم عصبی بودند که این نکته در جریان این دیدار نیز مشهود بود، چرا که هیچگاه بازیکنان استقلال اینقدر با استرس و عصبانیت بازی نمی‌کردند.»

صعود در غبار

بازی فولاد و پرسپولیس در‌ توفان شن اهواز برگزار شد و این‌ برای سلامتی تماشاگران و به‌ویژه بازیکنان خطرناک بود. دبیر هیات فوتبال خوزستان می‌گوید:« ظهر روز مسابقه هیات فوتبال استان استعلام و اعلام کرده بود که‌ ‌گرد و غبار در هوا پراکنده می‌شود ولی آن موقع چون هوای اهواز صاف بود، دستور به انجام بازی دادند. زمانی که هوا گرد و خاک شد، تقریبا نیم ساعت قبل از انجام بازی بود که در آن موقع ورزشگاه پر شده بود و دیگر نمی‌توانستند کاری کنند.»

کد خبر 136863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز