جمعه ۲۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک گروه از نمایندگان آمریکا در حال تهیه قانونی هستند که بر اساس آن هر گونه حمله احتمالی آمریکا به ایران منوط به موافقت کنگره خواهد بود.

پایگاه خبری روزنامه اتریشی استاندارد گزارش کرد، والتر جونز، نماینده جمهوری خواه گفت این قانون باید تصریح کند که اختیار تامی که در سال 2002 برای حمله به رهبری آمریکا به عراق به کاخ سفید داده شد، به ایران تسری نمی‌یابد.

برای این که چنین قانونی جنبه اجرایی به خود بگیرد، هر دو مجمع نمایندگان آمریکا یعنی خانه نمایندگان و سنا باید آن را تصویب کند و رییس جمهور این کشور نیز آن را امضا نماید.

حمله احتمالی به ایران فقط زمانی بدون اجازه کنگره مجاز خواهد بود که یا ایران به آمریکا حمله کرده باشد و یا چنین حمله‌ای به صورت اثباتی قریب الوقوع باشد.

تاکنون 435 نماینده حمایت خود را از این پیشنهاد اعلام کرده‌اند.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که جورج بوش در سخنرانی رادیویی هفتگی خود ادعاهایی را مبنی بر تحویل سلاح از ایران به عراق داشته و افزوده است، در صورتی که چنین تحویل تسلیحاتی انجام شود، آمریکا وارد عمل خواهد شد.

نگرانی‌ها از مخاصمه جویی آمریکا علیه ایران زمانی تشدید شد که دولت واشنگتن ناو هواپیمابر دیگری را به منطقه خلیج فارس اعزام کرد و از متحدان عربش خواست تا ایران را مهار کنند.

کد خبر 13676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز