مرحله دوم تمرینات‌تیم ملی(اردوی 3 روزه ) در شرایطی امروز شروع می‌شود که روز گذشته کارلوس کی‌روش 7بازیکن سپاهان را به تیم ملی فراخواند.

ورزش فوتبال

سپاهان که در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی مقابل پرسپولیس شکست خورد، اکنون یک فصل فوتبال در ایران را پشت سر گذاشته و تنها در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. به همین دلیل سرمربی پرتغالی تیم ملی از سیدمهدی رحمتی، احسان حاج صفی، محسن بنگر، هادی عقیلی، سیدجلال حسینی، خسرو حیدری و محرم نویدکیا خواست تا در تمرینات تیم ملی شرکت کنند. حضور 7 بازیکن از سپاهان در تیم ملی در حالی است که پیش از این از ذوب‌آهن - دیگر تیم اصفهانی - 8 بازیکن به تیم ملی دعوت شده بودند. البته از بین ملی‌پوشان سپاهان محرم نویدکیا دعوت کی‌روش را نپذیرفت. کاپیتان سپاهان که بعد از مدت‌ها به اردوی تیم ملی فراخوانده شد، در نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال نوشته است: «در چند سال اخیر بابت آسیب‌دیدگی‌های فراوان، جراحی‌های زیادی را انجام داده‌ام. بازیکنی که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود باید با تمام وجود و در صحت و سلامتی کامل در خدمت آن تیم باشد و اینجانب به جهت پزشکی و شرایط جسمی‌ام امکان حضور در تمرینات پرفشار را ندارم، لذا یک‌بار دیگر ضمن تشکر از آن مجموعه محترم و شخص جناب آقای کی‌روش سرمربی محترم تیم ملی، مراتب عذرخواهی خودم را از حضور در تیم ملی اعلام و صمیمانه از تمام وجودم آرزوی موفقیت و پیروزی برای تیم ملی کشورم را دارم.» محرم نویدکیا برای نخستین‌بار در دوره مربیگری محمد مایلی‌کهن در تیم امید با مصدومیت جدی روبه‌رو شد؛ او که با تیم امید در مقدماتی المپیک حاضر بود، همزمان در تیم ملی بزرگسالان و با سپاهان در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا حضور داشت و به‌دلیل تحمل فشار شرکت در 4 رقابت، رباط صلیبی پاره کرد. نویدکیا بعد از این اتفاق دیگر نتوانست مثل گذشته بدرخشد.

2 بازیکن جدیدبه جای نوید کیا

کارلوس کی‌روش بعد از دریافت نامه محرم نویدکیا بلافاصله 2بازیکن جدید را به تیم ملی دعوت کرد. بدین‌ترتیب، امید ابراهیمی به تیم ملی دعوت شد تا تعداد ملی‌پوشان سپاهان در عدد 7 باقی بماند و روح‌الله عرب نیز دیگر بازیکن دعوت‌شده به تیم ملی است. عرب، بازیکن صنعت نفت آبادان در مرحله نخست اردوی تیم ملی حضور داشت و این بار نیز چنین فرصتی را پیدا کرد. 27 بازیکن تیم ملی ساعت 12 ظهر امروز باید خود را در محل هتل المپیک به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند. نخستین تمرین تیم ملی ساعت 18 امروز در زمین چمن آکادمی فوتبال برگزار می‌شود و این تمرینات تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت. براساس برنامه اعلام شده، جلسات بعدی تمرین ساعت10 صبح روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خواهد بود و بازیکنان در بعدازظهر این دو روز تمرین نخواهند داشت.

بازی دوستانه تیم ملی با تیم امید

مرحله سوم اردو پس از یک روز استراحت از روز شنبه (14خرداد) آغاز می‌شود. در این اردو قرار است از تیم‌های بازنده 2 دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی بین پرسپولیس با فولاد خوزستان و ملوان با استقلال، تعدادی بازیکن به تیم ملی دعوت شوند. این 4 تیم به‌دلیل حضور در جام حذفی فعلا بازیکنی در تیم ملی ندارند. همچنین تیم ملی قرار است یک مسابقه دوستانه با تیم امید انجام دهد. تیم‌ ملی خود را برای نخستین مسابقه در مقدماتی جام جهانی برزیل مقابل تیم نه‌چندان قدرتمند مالدیو آماده می‌کند.‌ به همین دلیل کارلوس کی‌روش‌تا شروع مسابقه‌های مقدماتی جام جهانی درصدد شناخت کامل بازیکنان ایران است. مرد پرتغالی سعی دارد با دعوت بازیکنان جدید به تیم ملی تا رسیدن به بازی مالدیو، بهترین‌ها را در تیم ملی داشته باشد.

کد خبر 136518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز