دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین - شهره فرجی: با خوردن میان وعده‌های غیرسالم، تنها به اضافه وزن‌تان کمک می‌کنید در حالی که با خوردن میان وعده‌های سالم، ‌از لحاظ روحی و جسمی به تعادل و تناسب خوبی خواهید رسید.

مصرف میان وعده‌های سالم و اثرات مفید آن‌ها

اگر بین وعده‌های غذایی‌تان فاصله زیادی وجود دارد بهتر است در این فاصله از میان وعده مناسبی استفاده کنید.

استفاده از یک میان وعده، سطح گرسنگی شما را به حداقل می‌رساند و برای بدنتان احساس محرومیت از غذا ایجاد نخواهد شد.

مصرف میان وعده‌های سالم برای تنظیم سطح قند خون، مخصوصا برای افرادی که در حفظ آن، دچار مشکل هستند توصیه می‌شود.

استفاده از میان وعده‌های سالم در طی روز، انرژی بدن را افزایش داده و کمک خوبی برای تعدیل وزن بدن خواهد بود چرا که در این صورت به طور خودکار در وعده‌های اصلی غذا، کم‌تر می‌خورید و با این کار به سوخت و ساز بدن و در نتیجه هضم سریع‌تر غذا کمک موثری می‌کنید.

اگر به جای انتخاب میان وعده‌های ناسالم مانند چیپس، سیب‌زمینی‌سرخ کرده و شیرینی‌های دارای کالری بالا، میان وعده‌های سالم مانند میوه‌، ماست، سالاد و غلات گندم کامل را انتخاب کنید بدن خود را سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی کرده و نه تنها انرژی بدن را افزایش می‌دهید بلکه به علت وجود فیبر فراوان در آن‌ها، به شستشو و تمیزی کل بدن نیز کمک خوبی خواهید کرد.

در کودکان نیز مصرف میان وعده‌ها، اثرات مفیدی دارد و به ساخت و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. البته همه کودکان مایل به خوردن آب میوه‌های سالم، میوه، سالاد و آجیل نیستند و این برعهده شماست که خوردن این میان وعده‌های سالم را برای آن‌ها از ابتدای کودکی به یک عادت تبدیل کنید.

سیب‌زمینی‌های سرخ کرده، آب‌نبات‌ها و شیرینی‌جات حاوی چربی و سدیم فراوانی است که مصرف بیش از اندازه آن‌ها اثرات سوئی برای کودکان به همراه خواهند داشت.

www.timesofindia.indiatimes.com

کد خبر 136444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز