همشهری آنلاین: نبیل العربی وزیر امور خارجه مصر در حاشیه شانزدهمین اجلاس وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران، گفت: قاهره خواهان روابط خوب و سازنده با جمهوری اسلامی ایران است.

salehi nabil

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به بالی، شانزدهمین اجلاس وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از صبح روز چهارشنبه در بالی اندونزی آغاز به کار کرد.

در حاشیه این اجلاس وزیران امور خارجه ایران و مصر روز چهارشنبه راه های بهبود روابط دو جانبه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند و بر ادامه رایزنی های فیمابین تاکید کردند.

علی اکبر صالحی و نبیل العربی با ابراز خشنودی از همکاری های دو کشور در مجامع بین المللی از جمله جنبش عدم تعهد و تاکید بر ضرورت افزایش این همکاری ها، بهبود روابط تهران و قاهره در تمام حوزه ها را به نفع دو ملت ایران و مصر دانستند.

وزیر امور خارجه مصر در این دیدار با تشریح روند تحولات کشورش، گفت که دولت مصر با هدف ایجاد اصلاحات در سیاست های کشور در جهت منافع مردم خواهان روابط خوب با کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: دو ملت ایران و مصر دارای روابط تاریخی هستند و ضروری است با آماده کردن زمینه ها و رفع سوءتفاهمات این رابطه تاریخی احیاء شود.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار یک بار دیگر دستاورد تاریخی ملت شجاع مصر را تبریک گفت و اظهار داشت: مصر با توجه به تاریخ دیرینه شایسته بازیابی گذشته درخشان خویش است.

صالحی ابراز امیدواری کرد در فضای جدید ایجاد شده دو کشور با هموار کردن زمینه ها و رفع هرگونه سوتفاهمات، مناسبات فیمابین را در راستای منافع دو ملت، دو کشور و منطقه بهبود بخشند.

مصر در حال حاضر ریاست دوره‌ای جنبش عدم تعهد را بر عهده دارد و نبیل العربی وزیر امور خارجه این کشور به تازگی ریاست اتحادیه عرب را نیز بر عهده گرفته است.

کد خبر 136041
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز