پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس نتایج یک بررسی جدید ملی در آمریکا شمار بسیاری از آمریکاییان به اختلال روانی مبتلا هستند . این عارضه با بروز ناگهانی خشم همراه با خشونت مشخص می‌شود و به "اختلال انفجاری متناوب" (IED) نامیده میشود.

به گزارش رویترز یافته‌های این بررسی نشان می دهد که  تا حداکثر 16میلیون آمریکایی ممکن است گرفتار این بیماری باشند. مبتلایان به این اختلال در برابر وقایع تحریک کننده  واکنش‌هایی کاملا نامتناسب و دور از انتظار از خود نشان میدهند- به دیگران حمله میکنند، یا با دست‌زدن به خشونت یا تخریب اموال به تهدید آنها میپردازند.

دکتر رونالد کسلر از دانشکده پزشکی هاروارد و همکارانش این بررسی را با انجام  مصاحبه‌های تشخیصی استاندارد با حدود ده‌هزار نفر به عنوان

گروه نمونه انجام داده‌اند. حملات نامتناسب خشم در مردان و زنان معمولا از 14 سالگی به بعد دیده میشود و بنابراین تشخیص زودرس بیماری میتواند از پیامدهای درازمدت آن پیشگیری کند.

 IED معمولا پیشگام سایر بیماری های روانی مانند افسردگی، اضطراب یا اعتیاد است.

60 درصد پاسخ‌دهندگان در این تحقیق گفته‌اند که زمانی به خاطر اعتیاد یا  مشکلات عاطفی تحت درمان روانپزشکی  بوده‌اند، در حالیکه تنها 29 درصد آنها به طور خاص برای حملات خشم درمان شده‌اند؛ به عبارت دیگر بسیاری از مبتلایان به IED به خاطر مشکلات ثانوی ناشی از آن تحت درمان قرار گرفته‌اند نه خود آن.

به گفته کارشناسان از آنجایی که این اختلال در سنین نوجوانی آغاز می‌شود شناسایی اولیه آن میتواند از بروز اعتیاد و سایر بیماریهای روانی در سنین بعدی جلوگیری کند و کمک بسیاری به برنامه های جلوگیری از خشونت در مدارس بنماید.

کد خبر 136

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز