چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدود سه دهه را در زندان سپری کردند و حالا دادگاه ژاپن این دو مرد را از اتهام قتل هنگام دزدی تبرئه کرده است.

japan

اشپیگل آنلاین گزارش داد، این دو نفر که امروز 64 سال سن دارند، سال 1967 بازداشت و سه سال پس از آن تاریخ به اتهام دزدی منجر به قتل نجار 62 ساله در ایباراکی به حبس ابد محکوم شدند.

این دو نفر در روند دادرسی که دیوان عالی در سال 1978 حکم سال 1973 دادگاه توکیو را تایید کرد، خود را بی گناه خوانده و گفته بودند پلیس آنها را به اعتراف اجباری واداشته است. آنها سال 1996 به حکم دادگاهی در بخش میتو به صورت مشروط آزاد شدند.

حالا دادگاه دیگری در این بخش به بازنگری در کل روند دادرسی پرداخته و می گوید ادله کافی علیه این دو نفر موجود نیست. علاوه بر این، اظهارات شهود در روند دادرسی نیز قابل اطمینان نیست.

حکم اخیر یکی از تازه ترین موارد از سلسله اشتباهات کشف شده در احکام قضایی دادگاه های ژاپن است که دلیل آن به روش‌های سخت پلیس و دادستانی بر می‌گردد. ماه ژانویه دادگاهی رای به پرداخت غرامتی بالغ بر 785 هزار یورو به یک راننده سابق اتوبوس داد که دلیل آن 17 سال حبس بی دلیل وی به اتهام قتل یک کودک بود.

کد خبر 135959
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز