گروه ادب و هنر- احمد افشار: بیش از 300 تابلو از گنجینه هنرستان هنرهای زیبای پسران و دختران در 2 بخش قدیم و معاصر از 10 خردادماه در مؤسسه فرهنگی هنری صبا به نمایش گذاشته می‌شود.

aa

در نشست خبری که صبح دیروز در حوضخانه مؤسسه فرهنگی هنری صبا برپا شده بود، مسعود ناصری، سرپرست مؤسسه صبا با اشاره به اینکه نقش هنرستان‌ها در توازن هنرمدرن با هنر سنتی اهمیت دارد که این موضوع از نگاه پژوهشگران دور مانده گفت: مؤسسه فرهنگی هنری صبا در راهبرد جدید خود اهمیت به آموزش و همکاری با آموزشگاه‌هایی همچون دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها را از وظایف خود می‌داند.

او با اظهار تأسف از اینکه هنرستان‌ها با گذشت زمان، ‎شکل واقعی خود را از دست داده و تبدیل به مدرسه‌هایی می‌شوند که دیگر تدریس مکتبی در آنها صورت نمی‌گیرد خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها در گذشته شاگردان دنیای آینده هنر را تغذیه می‌کردند و تا سال 55 بیشتر فارغ‌التحصیلان این هنرستان‌ها جزو ممتازترین افراد بودند ولی متأسفانه امروز چنین اتفاقی در حوزه هنرستان‌ها حاصل نمی‌شود.

ناصری همچنین به بخش‌های مختلف نمایشگاه گنجینه هنرستان‌های هنر اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه در 2 بخش قدیم و معاصر ارائه می‌شود و بیش از 85 درصد از آثار آن مربوط به دانش آموختگان هنرستان و مابقی آن مرتبط به آثار مدرسان است. در بخش قدیم حدود 200 اثر که مشخصا 150 اثر آن مربوط به گنجینه هنرستان است انتخاب شده است و در بخش معاصر نیز پیشنهاد شد تا آثار جدید برخی از دانش آموختگان همچون زنده یاد ترقی‌جاه و یا استاد نامی را به نمایش بگذاریم تا روند پژوهشی نمایشگاه را قوت بخشیم.

وی درباره نشست‌های علمی که درخلال این نمایشگاه برگزار می‌شود، گفت: در طول یک‌ماه نمایش این آثار قرار است نشست‌های تخصصی با موضوع اهمیت هنرستان‌ها و تجزیه و تحلیل روش‌های آموزشی آنها زیرنظر عبدالمجید حسینی راد برگزار شود. در بخش انتشارات نیز قرار است بولتنی شامل مصاحبه‌ها، خاطرات، آثار و مقالاتی درباره این پروژه ارائه شود.

کد خبر 135934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز