دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در اعلام برنامه های دانشگاهیان به مناسبت رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشگاهیان تهران 9 خرداد ماه با حضور در مرقد مطهر با آرمان های امام خمینی (ره) تجدید بیعت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا خواجه سروی در نشست خبری اعلام برنامه های معاونت فرهنگی - اجتماعی وزارت علوم به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) گفت: امام (ره) به عنوان معمار و موسس انقلاب اسلامی ایران موجب شدند در داخل کشورمان تحولی عظیم صورت گیرد. انقلاب اسلامی ایران شبیه معجزه ای در ایران بود و موجب شد نظام سیاسی مبتنی بر فردگرایی و فردمحوری در کشورمان جای خود را به نظامی برمبنای خدامحوری دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به بیداری اسلامی کشورهای منطقه گفت: امروز آنچه در کشورهای مسلمان و عرب منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رقم می خورد چیزی نیست جز الهامی که مردم در کشورهای مصر ، بحرین، یمن و ... از انقلاب اسلامی ایران می گیرند و شاید به جهان غیر مسلمان نیز سرایت کند و این از بازتاب های اندیشه الهی است که در جهان امروز متجلی شده است این اندیشه را نه می توان خفه کرد و نه از بین برد.

این استاد دانشگاه یکی از مخاطبان و حامیان امام خمینی (ره) را قشر دانشگاهی دانست و یادآور شد: دانشگاهیان یار حضرت امام (ره) بودند و به پیشبرد اهداف معمار کبیر انقلاب و همچنین در تحکیم نظام جمهوری اسلامی ایران کمک کردند به گونه ای که دانشگاهیان را می توان پیروان صادق راه حضرت امام (ره) دانست که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و با پیروی از مقام معظم ولایت فقیه این راه را ادامه می دهند.

خواجه سروی انتظار از دانشگاهیان را قرار دادن دانشگاه به عنوان مبدا همه تحولات انسان ساز و تمدن ساز دانست و گفت: راهی که دانشگاه ها در طول 32 سال گذشته دنبال کرده اند در همین راستا بوده است و فردا در کل دانشگاه های کشور بزرگداشت میلاد امام خمینی (ره) برگزار می شود که تجدید پیمانی در پیروی از ولایت توسط دانشگاهیان و پیمانی است که همه دانشگاهیان می بندند که اعلام کنند آماده اند تا منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در جهتی برآورده کنند که علم و فناوری تولیدشان ضد بشری و انحصاری نباشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم مخاطب انقلاب اسلامی ایران را کل بشریت دانست و گفت: مخاطب علم و فناوری که در دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران تولید می شود کل بشریت است یعنی دانشگاه در کشور ما می خواهد سلطه را تحت الشعاع قرار دهد.

خواجه سروی از برنامه های نمادین روزهای آتی که نشانی از پیروی از امام خمینی (ره) است، خبر داد و گفت: همه دانشگاهیان تهران 9 خرداد ماه در حرم حضرت امام (ره) با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت خواهند کرد و این مراسم در حسینیه جماران ادامه خواهد یافت و در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف نیز دانشگاه ها گرامیداشت امام خمینی (ره) را انجام خواهند داد.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، دانشجویان از استان‌های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل رکاب می زنند و روز 14 خرداد ماه به مرقد مطهر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران می‌رسند و همچنین مراسم گرامیداشت امام خمینی (ره) در کلیه مساجد و سالن های دانشگاه های کشور برگزار می‌شود.

وی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با موضوع امام و دانشگاه، برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان تولد تا رحلت، اجرای شب شعر امام و انقلاب اسلامی در دانشگاه ها، برگزاری مراسم شبی با قرآن به یاد حضرت امام (ره) و حضور کاروان های دانشجویی اساتید از استان‌های مختلف در تهران برای شرکت در مراسم بزرگداشت حضرت امام را از جمله برنامه های دانشگاه ها در روزهای آتی اعلام کرد.

کد خبر 135800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز