همشهری آنلاین: معاون پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از حضور 200 هزار از دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت این دانشگاه خبر داد.

عبدالمجید طالب تاش

«عبدالمجید طالب‌تاش»، معاون پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، در خصوص شانزدهمین دوره مسابقات قرآن اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات از سوم تا پنجم خردادماه به میزبانی دانشگاه آزاد واحد یاسوج برگزار می‌شود.

وی افزود: معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی پیشتاز برگزاری مسابقات قرآن و عترت در دانشگاه‌های کشور و حوزه‌های علمیه سراسر کشور است. از سال 1372 این معاونت مسابقات سراسری قرآن و عترت را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که در سال‌های آغازین تمامی دانشجویان و اساتید دولتی و غیردولتی و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور شرایط مشارکت در این مسابقات را داشته‌اند.

حضور طلاب حوزه‌های علمیه در مسابقات قرآن دانشگاه آزاد

وی اضافه کرد: هم‌اکنون نیز در بخش اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور علاوه بر استادان دانشگاه‌ آزاد اسلامی تعدادی از اساتید دانشگاهی دیگر و طلاب حوزه‌های علمیه علاقه‌مند در این مسابقات شرکت می‌کنند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

طالب‌تاش خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی بخش شفاهی حدود 200 نفر از دانشجویان و 110 نفر از استادان برگزیده از کل کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در پایان دو روز رقابت تعداد 36 نفر از آنها به عنوان برترین‌ها انتخاب می‌شوند و مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

وی گفت: برای اینکه مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار باشد پژوهشکده قرآن و عترت مانند هر سال از بهترین داوران بین‌المللی کشور دعوت کرده است تا با دقت بسیار به قضاوت بپردازند و قرائت‌ها و تلاوت‌های دانشجویان و اساتید شرکت‌کننده را مورد داوری قرار دهند.

معاون پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: نظر به اینکه پیش از این دانشجویان و اساتید سراسر کشور در بخش کتبی در آزمون سراسری شرکت کردند و تعداد 300 نفر از دانشجویان در 10 رشته و 12 نفر از استادان در چهار رشته برگزیده شدند، روز پنجشنبه، پنجم خرداد ماه از آنها تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: با حضور معاون فرهنگی دانشگاه، مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قران و عترت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در شهر یاسوج برگزار خواهد شد و هدایای از قبل تعیین شده به برگزیدگان مسابقات کتبی و شفاهی تقدیم خواهد شد.

تجلی «همت مضاعف و کار مضاعف» در حضور حداکثری در مسابقات قرآن دانشگاه

معاون پژوهشکده قرآن و عترت یادآوری کرد: این مسابقات تنها بهانه‌ای است برای ارتباط بیشتر قشر دانشگاهی با معارف بلند و انسان‌ساز قرآن کریم و عترت پیامبر اعظم(ع) که مفتخریم اعلام کنیم با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال 1389 را سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری کرده بودند، مشارکت چشمگیری از سوی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره از مسابقات حاصل شد.

پژوهشکده قرآن و عترت معاونت فرهنگی تلاش کرد زمینه مشارکت حداکثری دانشجویان و اساتید را در مسابقات قرآن و عترت فراهم کند که این تلاش نتیجه داد و جامعه قرآنی کشور شاهد حضور بیش از 200 هزار نفر از دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها در شانزدهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن و عترت بود.

وی گفت: ابتکاری که در سال جاری برنامه ریزی شد برگزاری نخستین دوره از مسابقات قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بود که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب کارکنان مواجه شد که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده بیش از 80 درصد از کارکنان دانشگاه در مسابقات قرآن و عترت شرکت کنند. 

کد خبر 135775
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز