همشهری‌آنلاین: سیزدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با مطالب متنوعی در حوزه‌های اقتصادی، روابط‌عمومی، جامعه اطلاعاتی و اندیشه بر کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گرفت.

مدیریت ارتباطات13

 به گزارش همشهری‌آنلاین امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات در سرمقاله این شماره با عنوان «52 سال تلاش برای یک روز!»، نوشت: «شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه 590 خود که در تاریخ 28 شهریورماه 1385 برگزار شد، مصوب کرد از سال 1386 در مناسبت‌های تقویم رسمی کشور روز 27 اردیبهشت‌ ماه بعنوان روز روابط عمومی درج شود. حالا با گذشت 5 سال از آن تصمیم، این روز نقطه عطفی در تاریخ شده و شاهد رد و بدل شدن متن‌های کوتاه تبریک از طریق سرویس پیام کوتاه، ایمیل و حتی کارت و هدیه به این مناسبت هستیم.

 در برخی از سازمان‌ها مدیران ارشد به کارکنان شاغل در روابط‌عمومی پاداش داده و در قالب جشنواره و همایش و مراسم، دور هم جمع شدند. همسر و فرزندان خانواده در این روز به شریک خود، پدر یا مادر شاغل در حرفه روابط‌عمومی گل هدیه کردند و این‌ها یعنی، روابط‌عمومی مهم و ارزشمند شده است. احتمالاً با هم توافق داریم که حفظ ارزش مثل اصل ارزش، ارزشمند و البته سخت‌ است. همه افراد شاغل در حرفه روابط‌عمومی از سال 1333در نامگذاری روز روابط‌عمومی سهیم بوده‌اند یعنی 52 سال زحمت کشیده شد تا این ارزش را برای روابط‌عمومی قائل شوند. بنابراین علاوه بر اینکه بایستی قدر و منزلت این روز را بدانیم لازم است به این بیاندیشیم که ما فعالان حال حاضر این حرفه، چه حرکت و ابتکاراتی را باید انجام دهیم تا نقطه عطف بعدی در مدت زمان کمتر و با ارزش بیشتری رقم بخورد. برای تحقق این مهم، روابط‌عمومی از فرصت‌های کم‌نظیری برای بهره‌مندی از دانش و مهارت سایر علوم و فنون برای ارتقاء و پیشرفت، برخوردار است و البته که استفاده از این فرصت‌ها خود، نیازمند آگاهی‌های مستمر و دانستنی‌های هر روزه است».

گفت‌وگوی ویژه و روی جلد شماره خردادماه ماهنامه مدیریت ارتباطات به مصاحبه با محمد جعفر محمدزاده، معاون اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافته است. او در این گفت‌وگو از توقیف مطبوعات، بازگشت خبرنگاران مهاجرت کرده، انجمن‌های صنفی مطبوعات، روند طولانی دریافت مجوزهای مطبوعاتی و... سخن گفته است.

در شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات، به بهانه روز روابط‌عمومی پرونده‌ای در مورد چالش‌های علمی و عملی روابط‌عمومی‌ها در ایران به چاپ رسید که در آن گفت‌وگوهایی با هوشنگ عباس‌زاده، مهدخت بروجردی، امیدعلی مسعودی، بیتا شاه‌منصوری و حمید ضیایی‌‌پرور صورت گرفته است.

پرونده بعدی این شماره ماهنامه به بررسی روابط حاکم بر بودجه‌نویسی در ایران اختصاص یافته و گفت‌وگوهایی با محمد ستاری‌فر، علیرضا محجوب و دکتر کامران دادخواه در این زمینه صورت گرفته است.

بررسی فیلم‌های عباس کیارستمی از نگاه فلسفی پرونده دیگری است که در این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شده و دکتر کریم مجتهدی، سیاوش جمدی و دکتر محمد شهبا نظرات خود را در این خصوص اعلام کرده و به نقد فلسفی فیلم‌های کیارستمی پرداخته‌اند. در پایان این پرونده نیز گفت‌وگویی با عباس کیارستمی در خصوص تجربه‌های عکاسی و ارتباطات بصری عکس انجام شده است.

در پرونده جامعه اطلاعاتی نیز نقش توجه به مباحث جامعه اطلاعاتی بر فضای رسانه‌ای و تأثیر متقابل جریان رسانه‌ای بر توسعه جریان اطلاعات و جامعه اطلاعاتی با طرح دیدگاه‌های هادی خانیکی، محمدمهدی فرقانی، منصور ساعی و... مورد بررسی قرار گرفته است.

شماره سیزدهم ماهنامه مدیریت ارتباطات  به قیمت 3000 تومان بر کیوسک‌های مطبوعاتی است.

کد خبر 135722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز