همشهری آنلاین: موجی از تیراندازی‌ها و انفجار‌ها در زروز سه شنبه 16 ژانویه(26 دی) 107 کشته و 285 مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش سی.ان.ان، در جریان انفجار یک بمب گذار و خودرویی مملو از بمب در ورودی دانشگاه مستنصریه بغداد دست کم 70 نفر  کشته و 170 مجروح شدند. این دانشگاه در نزدیکی شهرک صدر بغداد قرار دارد.در حادثه‌ای جداگانه نیز مردان مسلح موتور سوار در بازاری واقع در محله بونوک در شرق بغداد بر شهروندان آتش گشودند، که در این حادثه نیز 12 نفر کشته شدند.

در شهرک صدر نیز انفجار بمبی که در یک وانت کوچک کار گذاشته شده بود چهار کشته و ده زخمی بر جای گذاشت. در مرکز بغداد نیز دو حادثه مرگبار به وقوع پیوست. در جریان این حوادث یک بمب در نزدیکی محل عبور یک کاروان پلیس منجر شد. به مجرد آنکه پلیس خود را برای مقابله با حمله کنندگان آماده می‌کرد، بمبی دیگر نیز منفجر شد.در جریان انفجار این دو بمب نیز دست کم 15 نفر کشته و 70 نفر مجروح شدند.

دو ساعت پیش از این حادثه نیز ،دو مامور پلیس که بمبی را خنثی کرده بودند بر اثر انفجار یک فقره بمب دیگر در محله "کراده "جان خود را از دست دادند. در جریان این انفجار دو شهروند عراقی نیز کشته شدند و 10 نفر دیگر از جمله سه مامور پلیس زخمی شدند.

در حادثه‌ای دیگر در غرب بغداد نیز دو مامور پلیس بر اثر اصابت گلوله کشته شدند. در جریان حادثه مرگبار دیگری  در غرب بغدا 10 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

از سویی دیگر پلیس عراق از کشف 25 جنازه‌ای که تا کنون هویتشان مشخص نشده خبر داد. این وقایع خونین در بغداد همزمان با انتشار گزارش رسمی سازمان ملل درباره تعداد عراقی‌های کشته در سال 2006 بوقوع پیوست. براساس گزارش سازمان ملل بیش از  34 هزار شهروند عراقی در سال 2006 کشته شدند.

 نوری المالکی، نخست وزیر عراق در واکنش به این انفجار‌ها طرفداران صدام،‌ دیکتاتور سابق این کشور را مسئول حملات دانست.

کد خبر 13569

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز