همشهری آنلاین: روسای جمهوری ایران و پاکستان در مکالمه تلفنی اتحاد و همبستگی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی منطقه و ضرورت هوشیاری در مقابل توطئه‌ها و اختلاف‌افکنی‌ دشمنان را مورد تاکید قرار دادند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر روز شنبه در این مکالمه تلفنی با تاکید بر این‌که دشمنان مشترک دو کشور نمی‌خواهند در منطقه امنیت و آرامش برقرار باشد، اظهار کرد: دشمنان قصد دارند با اختلاف‌انگیزی همه دولت‌ها و ملت‌ها را تضعیف کرده و بدین‌وسیله به نیات شوم خود دسترسی پیدا کنند.

رییس‌جمهور افزود: بدون تردید دشمنان به هیچ یک از دولت‌ها و ملت‌های منطقه وفادار نیستند اگر چه ممکن است به طور مقطعی از بعضی دولت‌ها علیه دیگری استفاده کنند اما در آینده نزدیک آن‌ها را هم قربانی زیاده‌طلبی‌های خود خواهند کرد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز روزی است که باید بیش از گذشته دست به دست هم داده و در کنار هم در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

آصف علی زرداری رییس‌جمهور پاکستان نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر این‌که پاکستان همواره در کنار ملت ایران و امت مسلمان قرار خواهد داشت، اظهار کرد: کشورها و دولت‌های منطقه باید توجه داشته باشند که اقدامات آن‌ها مورد سوء استفاده قدرت‌ها قرار نگیرد.

وی تصریح کرد: کشورهای منطقه با اتحاد و همبستگی به راحتی می‌توانند شرایط سخت کنونی را پشت سر گذاشته و به آرامش و امنیت برسند.

رییس‌جمهور پاکستان همچنین گسترش همکاری‌های همه جانبه با ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: پاکستان خواهان همکاری با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها می‌باشد.

 

کد خبر 135654
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز