شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم شهر با اجرای قطعات نمایشی به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان و اجرای موسیقی با تنظیم فردین خلعتبری، امشب در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

آیین پایانی چهارمین جشنواره فیلم شهر با حضور و سخنرانی محمد باقر قالیباف شهردار تهران، عزت‌الله انتظامی رئیس افتخاری، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر چهارمین جشنواره فیلم شهر و جمعی از مدیران شهرداری تهران و هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون یکشنبه شب ساعت 20:30 در برج میلاد تهران برگزار می‌شود. در این مراسم تندیس و جوایز برگزیدگان بخش‌های کوتاه، مستند، انیمیشن و بلند اهدا خواهد شد.

اما آیین پایانی بخش محله و دانش‌آموزی چهارمین جشنواره فیلم شهر با حضور عزت‌الله انتظامی، هادی منبتی مشاور رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، محمد حسین نیرومند عضو هیأت‌مدیره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ابراهیم داروغه‌زاده دبیر این رویداد هنری و معرفی بهترین‌های این بخش عصر روز جمعه 30 اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در ابتدای مراسم پایانی بخش دانش‌آموزی - محله چهارمین جشنواره فیلم شهر مازیار رضاخانی مسئول این بخش با بیان اینکه کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین فیلمساز بخش محله به‌ترتیب 7 و 62 ساله بودند، گفت: بیش از 1200 اثر با توجه به اهداف جشنواره به دبیرخانه این رویداد هنری رسیده است که از میان 120 اثر راه یافته به بخش محله، به 70 فیلم برتر هدایایی اهدا می‌شود.

رضاخانی با اشاره به افزایش هدایای این بخش نسبت به دوره‌های گذشته جشنواره فیلم شهر، افزود: نکته بسیار مهمی که بیش از هر امر دیگری می‌تواند برای برگزیدگان ارزشمند باشد دریافت دیپلم افتخار به امضای استاد انتظامی است؛ افتخاری که شاید دیگر به‌وجود نیاید. وی با تشکر از مسئولان جشنواره و استادانی که در مناطق 22 گانه شهر تهران به نوجوانان آموزش فیلمسازی دادند، اضافه کرد: تلاش مسئولان برای آشنایی دانش‌آموزان با رویکردهای جشنواره فیلم شهر و در اختیار گذاشتن امکانات آموزش فیلمسازی برای آنها قابل تقدیر است. عزت‌الله انتظامی رئیس افتخاری چهارمین جشنواره فیلم شهر نیز در مراسم اختتامیه بخش محله این رویداد سینمایی گفت: دوران کودکی از سن 7 سالگی تا دبیرستان هم برای فرزندان و هم برای والدین‌شان دوران شیرین و پرخاطره‌ای است. وی ادامه داد: پدرو مادر در تربیت فرزندانشان نقش مهم و اساسی دارند و با تربیت صحیح و دلسوزانه‌شان می‌توانند فرزند را به‌مراتب بالای خوشبختی و سعادت برسانند.

بازیگر سریال هزاردستان خاطرنشان کرد: در دوران کودکی ما، امکانات کمی برای کودکان وجود داشت و ما با کمترین وسایل و امکانات تحصیل و تفریح می‌کردیم. انتظامی یادآور شد: من در دوران کودکی فکرهای زیادی برای شغل آینده‌ام درسر داشتم و همیشه دوست داشتم شغلی داشته باشم که بتوانم به مردم خدمت کنم و در خدمت جامعه‌ام باشم. وی با بیان اینکه نخستین جرقه فکری‌ام برای شغل آینده از یک مراسم عروسی در همسایگی مان شکل گرفت، تصریح کرد: وقتی اجراکنندگان مراسم روحوضی را در یک جشن عروسی در همان دوران کودکی که در همسایگی منزل ما برگزار می‌شد دیدم و از نزدیک با فعالیت این گروه در نشاندن لبخند روی لبان مردم آشنا شدم، تصمیم گرفتم بازیگر شوم و لحظات خوبی برای مردم رقم بزنم.

انتظامی خطاب به دانش‌‌آموزان حاضر در این مراسم گفت: عالی‌ترین کار برای شما عزیزان انتخاب هدف و شغل است و چنانچه در تلاش برای ورود به عرصه هنر فیلمسازی هستید باید در این راه ممارست داشته‌باشید و از جان و دل برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید. همچنین ابراهیم داروغه‌زاده بیان کرد: آینده شهرهای ما و شهرهای آینده ما از آن کودکان و نوجوانان ماست. شایسته است مدیران شهری در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های درازمدت خود برای پیشرفت و توسعه شهرها به رویاها و آرزوها و خواست‌های این قشر آینده ساز جامعه توجه بیشتری داشته باشند.
برگزاری بخش ویژه دانش‌آموزی - محله در جشنواره فیلم شهر نشان‌دهنده اهمیتی است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به این عزیزان آینده ساز دارد. امیدوارم فردای شهر ما و شهر فردای ما آکنده از سلامت، اخلاق و دانایی باشد.

در ادامه این مراسم برگزیدگان بخش محله چهارمین جشنواره فیلم شهر معرفی شدند. بر‌این‌اساس، امید معلم برای فیلم نفس رتبه نخست این بخش را به‌خود اختصاص داد. همچنین فاطمه خالقی کارگردان فیلم باغ بام به‌عنوان رتبه دوم، آرتین سلامی برای فیلم جلوی کوچه مروی پارک ممنوع عنوان رتبه سوم و شبنم اسداللهی برای فیلم ساده بیا... ساده مثل بچگی عنوان چهارم این بخش را به‌خود اختصاص دادند. در ادامه این مراسم لوح تقدیر جشنواره به همراه یک میلیون ریال جایزه نقدی به 36 نفر از برگزیدگان بخش دانش‌آموزی - محله جشنواره فیلم شهر تعلق گرفت. در این مراسم از برخی استادان که در محله‌های 22گانه تهران به دانش‌آموزان آموزش فیلمسازی دادند تقدیر وهدایایی به آنان اهدا شد.

کد خبر 135589

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز