همشهری آنلاین: رئیس دیوان محاسبات از ارائه گزارش تخلفات دولت در سال 89 در اجرای هدفمندی یارانه‌ها به مجلس خبر داد و گفت: متاسفانه منابع لازم برای پرداخت یارانه‌ها از محل لحاظ شده در قانون پرداخت نشده بلکه بخشی از آن از منابع بانک‌ها و برخی از بودجه دستگاه‌ها بوده است و این تخلف است.

رحمانی فضلی دیوان محاسبات

 عبدالرضا رحمانی فضلی در گفتگو با مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: دیوان محاسبات کشور به جدیت عملکرد دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را در دستور کار دارد.

 وی گفت: متاسفانه سال گذشته دولت در اجرای این قانون تخلفاتی داشت که دیوان محاسبات گزارشی از این تخلفات را به مجلس ارائه کرد.

 وی در پاسخ به این سئوال که نوع تخلفات صورت گرفته در چه محورهایی است، گفت: متاسفانه منابع لازم برای پرداخت یارانه‌ها از محل لحاظ شده در قانون پرداخت نشده بلکه بخشی از آن از منابع بانک‌ها و برخی از بودجه دستگاه‌ها بوده است و این از نظر ما تخلف محسوب می‌‌شود و باید پیگیری شود.

 رحمانی فضلی تاکید کرد: ما همچنان ادامه اجرای این قانون را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم و گزارشی از عملکرد دولت در این زمینه به مجلس ارائه خواهیم کرد.

 وی همچنین در خصوص وضعیت طرح سنا مبنی بر نظارت آن لاین دیوان محاسبات بر دستگاههای اجرایی نیز گفت: طبق قولی که داده‌ایم تا پایان سال 90 این طرح آماده بهره‌برداری خواهد شد.

 وی تاکید کرد: طرح دیگر دیوان محاسبات حسابرسی عملکرد است که به صورت جدی در دیوان محاسبات در حال پیگیری است.

کد خبر 135575
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز