همشهری آنلاین: حمید بقائی معاون اجرائی رئیس جمهور حکم دیوان عدالت اداری را درباره خود مبنی بر 4 سال انفصال از خدمات دولتی تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید بقایی در نشست خبری امروز در پاسخ به این سؤالی مبنی بر اینکه: "شنیده شده است دیوان عدالت اداری شما را به مدت 4 سال از خدمات دولتی محروم کرده است، آیا تأیید می‌کنید؟ "، گفت: درست است.

براساس اخبار منتشره، حمید بقائی به‌دنبال تخلفات عدیده در دوره‌ای که ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به‌عهده داشت، در دیوان عدالت اداری محکوم شده است.

اما پس از صدور رأی دیوان درباره تخلفات بقائی و صدور حکم قطعی، وی از اجرای آن استنکاف می‌ورزد و همین موضوع باعث می‌شود وی به 4 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شود.

وی تا این لحظه حاضر نشده است که این حکم را اجرا کند و به‌دنبال برگرداندن آن در دیوان عدالت اداری است.

مطابق ماده 37 از قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال 58، در صورتی که محکوم‌علیه از اجرای رأی استنکاف نماید با رأی شعبه صادرکننده حکم، به انفصال موقت از خدمات دولتی تا پنج سال و جبران خسارت وارده محکوم می‌شود.

گفتنی است در جریان برگزاری نشست خبری بقائی در دبیرخانه شورای مناطق آزاد ، اسفندیار رحیم مشائی به صورت سرزده وارد ساختمان دبیرخانه و اتاق بقائی شد و وی نیز پس از پایان این نشست به وی پیوست تا شایعه‌‌ای درباره رایزنی‌های مشایی و بقایی پیرامون حکم صادره از سوی دیوان عدالت اداری تقویت شود.

کد خبر 135553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز