مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا اعلام کرد دو فضانورد آمریکایی جمعه 20 مه اولین راهپیمایی فضایی آخرین ماموریت شاتل اندور در ایستگاه فضایی بین‌المللی را انجام دادند.

Endeavour

به گزارش خبرگزاری فرانسه درو فوستل و گرگ چامیتوف، با پوشیدن لباس‌های فضایی به ترتیب در ساعت 0710 به وقت گرینیچ از ایستگاه فضایی خارج شدند، تا برای تعمیرات و اضافه کردن بخش‌هایی به این آزمایشگاه مداری کار کنند.

این دو نفر یک کابل جامپر آمونیاک را که حلقه‌های سردکننده دو بحش ایستگاه فضایی را به هم متصل می‌کند، نصب کردند؛ کار آنها مقدمه تلاش بزرگتری برای تعمیر کردن نشت بزرگتری در حلقه سردکننده سیستم کنترل گرمایی فوتوولتیک است.

آنها همچنین دو آنتن برای سیستم ارتباطات بی‌سیم خارجی در آزمایشگاه دستینی در ایستگاه فضایی را نصب کردند.

این راهپیمایی در ساعت 1329 به وقت گرینیچ پس از شش ساعت و 19 دقیقه پایان یافت، و با سه راهپیمای فضایی دیگر در طول ماموریت 16 روزه آخرین سفر شاتل اندور به فضا دنبال خواهد شد.

به گفته ناسا مجموع 980 ساعت و 12 دقیقه راهپیمایی فضایی برای ساختن ایستگاه فضایی در مدار کره زمین انجام شده است.

فضانوردان اندور روز پنجشنبه یک بخش برزگ آزمایشی فیزیک را نصب کردند، که 16 کشور در ساختن آن مشارکت داشته‌اند، و هدفش کشف چگونگی شروع کیهان است.

طیف‌نگار مغناطیسی آلفا- 2 یک بخش 2 میلیارد دلاری 7000 کیلوگرمی، یک شناساگر ذرات است که در ایستگاه فضایی باقی می‌ماند تا کیهان را از لحاظ نشانه‌های ماده تاریک و ضدماده در طول دهه آینده کاوش کند.

کد خبر 135484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز