همشهری‌آنلاین: معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال در برنامه قانون بودجه هزار میلیارد تومان برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان اختصاص یافت

محمد مهدی نژاد نوری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: مجموع سرمایه اولیه 'صندوق نوآوری و شکوفایی' طی برنامه پنجم توسعه سه هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون 2500 شرکت دانش بنیان در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد سطح کشور فعالند که طی برنامه پنجم توسعه باید به 20 هزار شرکت افزایش یابند.

او افزود: تاکنون راه اندازی شرکتهای دانش بنیان حداقل زمینه اشتغال 25 هزار نفر را در کشور فراهم کرده است.
وی گفت: در برنامه پنجم توسعه ایران باید تلاش کنیم تا به اهداف تعیین شده برای رسیدن به مقام دوم علم و فناوری در منطقه دست یابیم و آن را تثبت کنیم.

او اظهار داشت: برای رسیدن به این موقعیت افزایش دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی، افزایش اعضا هیات علمی نسبت به دانشجویان و کاربردی کردن بیش از 50 درصد پژوهش‌های دانشگاهی در برنامه پنجم توسعه لحاظ شده است.
معاون وزیر علوم کمک به انجمنهای علمی، افزایش نشریات علمی و پژوهشی و حمایت از شرکتهای دانش بنیان برای تجاری سازی دستاوردهای علم و فناوری را از دیگر اهداف تعیین شده در برنامه پنجم توسعه ذکر کرد.
وی ادامه داد: در این راستا وزارت علوم برنامه های مفصلی را پیش بینی کرده که بخشی از آن در دولت دهم به اجرا درآمده که افزایش ظرفیت دانشجویان کارشناسی ارشد از حدود 40 هزار نفر در سال گذشته به 60 هزار نفر در سال جاری نمونه ای از آن است.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در این ارتباط افزایش اعتبارات پژوهشی و ظرفیت دانشجویان دکترا به حدود هفت هزار نفر و هدفمند کردن پژوهشهای داخل دانشگاهها در برنامه قرار گرفته است.

وی افزود: شرکتهای دولتی و دستگاه‌های اجرایی باید حداقل نیم درصد اعتبارات خود را صرف پژوهش کنند

کد خبر 135419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز