چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک نماینده عضو کمیسیون فرهنگی گفت که بودجه بخش فرهنگ در سال 90 با افزایش 44 درصدی روبرو شده است و در مقابل وزیر ارشاد از رشد 25 درصدی بودجه وزارت ارشاد خبر داد.

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، از افزایش 44 درصدی بودجه بخش فرهنگ در سال جاری خبر داد.

سیدرمضان شجاعی‌کیاسری ، درباره میزان بودجه بخش فرهنگ در سال 1390، گفت: این بودجه در سال گذشته 3 هزار میلیارد بوده که امسال این میزان به 6 هزار و 400 میلیارد رسیده است.(که به نظر می‌رسد یا خبرگزاری ایسنا در انعکاس ارقام مرتکب اشتباه شده است و یا اینکه رقم فوق صحیح بوده و درصد اعلام شده نادرست است:توضیح همشهری‌آنلاین)

نماینده مردم ساری در مجلس با تاکید به این که این میزان بودجه می‌تواند تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد بحث مهندسی فرهنگی و اهداف دولت را محقق کند، تصریح کرد: اگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها براساس وظایف خود، بودجه‌ای که در اختیار دارند را در ردیف‌های بودجه‌ای خود هزینه کنند، تمام اهداف فرهنگی تحقق پیدا می‌کند.

شجاعی‌کیاسری با اعتقاد به وجود برخی افت‌ها در این بخش گفت: این افت در برخی از بخش‌هایی که هزینه‌های آن طبق قانون توزیع و عمل نمی‌شود، صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: در این راستا شان نظارتی مجلس باید حفظ شود.

 

از طرف دیگر دکتر سید محمد حسینی صبح چهارشنبه،28 اردیبهشت، در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیات دولت در پاسخ به سئوال ایسنا درباره‌ی بودجه‌ی وزارت ارشاد در سال 90  وعده داد: هفته‌ی آینده جلسه‌ی مطبوعاتی خواهم داشت و در آن جلسه جزییات این موضوع را بیان خواهم کرد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد:فکر می‌کنم که رشد 25 درصدی در بودجه‌ی وزارت ارشاد داشته باشیم و جزییات این موضوع را در مصاحبه‌ی مطبوعاتی اعلام می‌کنم.

وزیر ارشاد همچنین درباره‌ی شایعاتی مبنی بر تغییر شمقدری معاونت سینمایی به ایسنا گفت: نه، چنین چیزی وجود ندارد.

 

 

کد خبر 135403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز