مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گیزلا سینایی با مجموعه "سفرنامه"»هایش عازم کشور مجارستان می‌شود تا در جشنواره "مدیا وست" شرکت کند.

گیزلا سینایی

به گزارش ایسنا، گیزلا سینایی در این باره گفت: جشنواره"مدیاوست" بیش از 18 سال است که در کشور مجارستان به شکل خصوصی و کاملا هنری فعالیت می‌کند و برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های سینما، موسیقی، عکاسی، هنرهای تجسمی و ... ارائه می‌کند.

به گفته سینایی؛ این جشنواره در شهر "سمباتی" و در یکی از معتبر‌ترین موزه‌های مجارستان از دوم ژوئن-12 خرداد، افتتاح می‌شود.

سینایی با اشاره به حضور خودش و دخترش سمیرا در این نمایشگاه توضیح داد: سمیرا سینایی قرار است یک پرفورمنس که خودش کارگردان نویسنده آن است با حضور دو هنرمند دیگر اجرا کند.

در این اجرا سمیرا نقش اصلی را بر عهده دارد که جوانی مرا که از غرب به شرق آمده‌ام با سه زبان و همراه با شعرهایی که دوست داشتم و در زندگی‌ام مهم بوده به تصویر می‌کشد.

در این پرفورمنس یک آهنگساز مجاری که سالها در هند زندگی کرده و یک هنرمند دیگر که کار حرکت انجام می‌دهد نقش پرنسس را ایفا می‌کند.

این هنرمند نقاش و عضو خانواده سینایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: این مجموعه یک نمایشگاه سیار است که در فنلاند ، اتریش و در حال حاضر در کشور مجارستان برپا می‌شود و من نیز کارهایم را در مجموعه‌ای با عنوان سفرنامه که کاملا خصوصی است و حس‌هایم را در تک تک کارها ارائه می‌کند به نمایش می‌گذارم.

او درباره آخرین اثر خود که قرار است در این نمایشگاه ارائه شود توضیح داد: این تابلو پرتره‌ای از خودم است که با عنوان "سیاحان مجاری" در سرزمین ایران نقش بسته و از آنجا که سالها در ایران زندگی کرده و فرهنگ این کشور را به خوبی فرهنگ مجارستان می‌شناسد نقش اصلی را در این تابلو به خودم دادم و احساس کردم که باید در این تابلو نقشی داشته باشم.

گیزلا سینایی درباره دیگر کارهایی که در این نمایشگاه ارائه خواهد کرد، گفت: حدود 15 تابلو به نمایش در می‌آید و در کنار آن یک شهر فرنگ دارم که ویدیوآرت‌هایی را به نمایش می‌گذارد. نمایش لباس‌های طلسمی و پخش یک فیلم درباره من نیز از دیگر عناوینی است که در این نمایش ارائه خواهد شد.

وی افزود: در حاشیه این جشنواره قرار است جایزه‌ای به عنوان "فرهنگ موازی" به من اهدا شود که ماحصل تلاش‌هایم برای ارتباط میان دو فرهنگ مختلف است.

این هنرمند که در این جشنواره داوری آثار را نیز بر عهده داردگفت: میزگردی در بخش دیگری از این نمایشگاه برپا می‌شود که من هم قرار است با موضوع "فعالیت هنرمندان زن در ایران" سخنرانی کنم و به ویژه به فعالیت‌های گروه "دنا" می‌پردازم و در کنار آن چند فیلم ایرانی را هم به نمایش خواهم گذاشت.

گیزلا سینایی گفت:در روزهای پایانی نمایشگاه یک رویداد ویژه با عنوان شب موزه‌ها در کشور مجارستان برپا می‌شود که بر اساس آن تمام موزه‌ها تا صبح باز است و در کنار آن سخنرانی و گفت‌وگویی با هنرمندان همراه با اجرای موسیقی پخش خواهد شد که احتمالا در این برنامه نیز سخنرانی خواهم کرد و در میزگردی حضور دارم.

به گفته سینایی این جشنواره از دوم ژوئن ـ‌ 12 خرداد ماه ـ در کشور مجارستان آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.


کد خبر 135268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز