همشهری‌آنلاین: نشست راهبردها برای ارائه راهبردهایی دستیابی به سیاست‌های کلی رسانه‌های مکتوب، صوتی و تصویری و رسانه‌های الکترونیک در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اساساً سیاست گذاری‌های رسانه‌ای، ارتباط مستقیمی با مباحث مرتبط با نظام سیاسی، وضعیت اقتصادی، فرهنگ، نهادهای اجتماعی و چشم اندازهای مرتبط با آن ها دارد. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اموری که در کشور برای برنامه‌ریزی و هدفمندسازی حرکت‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت، تدوین سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران است.

در این سند، همان گونه که انتظار می رفت، نگاه به موضوعات مرتبط با بحث رسانه ای، هم از منظر سخت‌افزاری و هم نرم افزاری و همچنین ایجاد زیر ساختهای مربوطه، مورد توجه قرار گرفته‌اند. این موضوع هم از نظر آینده و برنامه ریزی مهم است و هم می‌تواند معیار مناسبی برای ارزیابی وضع موجود نیز به دست دهد.

احتمالات و آینده‌های ممکن و اولویت‌بندی‌های سیاست گذاری‌های رسانه‌ای، تجارب موفق و ناموفق کشورهای مشابه ایران (اسلامی و غیر اسلامی)، سنجش و ارزیابی شرایط کنونی رسانه‌های مکتوب، صوتی و تصویری و رسانه‌های الکترونیک از جمله محورهای مورد بررسی در این نشست به شمار می‌روند.

ترسیم الگوی مطلوب سیاستگذاری، بررسی تجارب موفق و ناموفق کشورهای مشابه ایران (اسلامی و غیر اسلامی)، اندیشه‌های بنیادین مراجع فکری و متفکران در تدوین سیاستگذاری سایر محورهای مورد بررسی در این نشست محسوب می‌شوند.

این نشست با حضور صاحبنظرانی چون دکتر محسنیان راد، دکتر محمد دادگران، دکتر عبدالله گیویان، دکتر یونس شکرخواه، دکتر داود زارعیان، دکتر علی اصغر محکی، دکتر مهدی فرقانی و جمعی از صاحب نظران و اساتید این حوزه برگزار می‌شود.

این نشست روز سه‌شنبه سوم خرداد از ساعت ۹ الی ۱۲ در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام واقع در انتهای خیابان پاسداران، روبروی ضلع جنوبی پارک نیاوران، ساختمان شماره ۸۴۰ برگزار می‌شود.

کد خبر 135197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز