دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

دکتر محمد باقر قالیباف : روز شنبه مورخ 10/2/90 بار دیگر این افتخار نصیبمان شد که به اتفاق اعضای شورای‌عالی استان‌ها دیداری صمیمی با رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.

ابتدای جلسه و پیش از فرمایشات معظم‌له، گزارشی از سوی آقای چمران و بنده ارائه شد. سپس حضرت آقا سخنانی ایراد فرمودند که به‌نظر بنده حاوی ٢ نکته اساسی بود:

نکته نخست؛ همه باید به قانون گردن نهند و تفسیر این قانون نیز برعهده شورای نگهبان است. هرچند ممکن است هر کس و هر جریانی به فراخور فهم و جایگاهی که در آن قرار دارد، برداشت خاص خود را از قانون داشته باشد ولی در نهایت و در مقام تصمیم‌گیری - به‌ویژه آنجا که پای سرنوشت یک جمع و چه بسا ملت در میان است - نظر تفسیری شورای نگهبان از قانون است که باید به مثابه ملاک اصلی و حتمی لحاظ شود. اینطور هم نیست که شورای نگهبان همواره برداشت ثابتی از یک قانون داشته باشد، چراکه مجتهدین و حقوقدان‌ها تغییر می‌کنند. کمااینکه گاهی یک مجتهد نیز نسبت به یک موضوع در یک زمان یک نظر دارد و زمانی دیگر نظری متفاوت از آن. این یک امر طبیعی است و نشان‌دهنده اوج قوت فقه شیعه است.

نکته دوم؛ معظم‌له به این سخن حضرت امام(ره) اشاره فرمودند که حرف مرد یکی نیست بلکه حرف مرد ٢ تاست؛ چراکه وقتی انسان فهمید، اشتباه کرده، باید بگوید اشتباه کردم و اشتباهش را اصلاح کند.

بدیهی است توجه و اهتمام به این دو نکته، راه حل بسیاری از مسائل و مشکلات را پیش پای ما می‌گذارد. به‌نظر بنده، اشاره مقام معظم رهبری به این فرمایش حضرت امام(ره)، در واقع تاکیدی از جانب ایشان است بر مراعات اخلاق در امر سیاست که به‌ویژه مسئولان نظام باید توجه خاصی به آن داشته باشند. بدیهی است توجه و اهتمام به این دو نکته، راه حل بسیاری از مسائل و مشکلات را پیش پای ما می‌گذارد. امیدوارم که خداوند متعال این توفیق را نصیب همه ما کند تا سرباز واقعی رهبری باشیم و برای حل مشکلات کشور و مردم تمام تلاش خود را به کار بندیم.

http://www.ghalibaf.ir

کد خبر 135191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز