سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: مسائل آموزش و پرورش باید به دور از جنجال های سیاسی بررسی و حل شوند.

محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین تجلیل از معلمان پژوهنده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این مطلب خطاب به خبرنگاران گفت: مسائل آموزش و پرورش را طوری مطرح کنید تا مانند اختصاص بودجه 4 میلیارد دلاری به مقاوم سازی و... ، موثر واقع شود.

وی افزود: در صدد کاربردی کردن تمام پژوهش های ارزنده معلمان و دانش‌آموزان هستیم.

وزیر آموزش و پرورش به 2 پژوهش مهم این وزارتخانه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری جهاد دانشگاهی 2 پژوهش با عنوان‌های آداب و مهارت زندگی با نگاه بومی و پژوهش هویت ملی، عناصر آن و نقش کتاب درسی در پررنگ‌ کردن آنها در حال انجام است.

فرشیدی در این همایش با بیان اینکه 9 پروژه پژوهشی مهم نیز در دست انجام است اضافه کرد: برای کتاب‌هایی که اخیرا تغییر کرده‌اند مانند کتاب دین و زندگی، بخوانیم و بنویسیم، پژوهش‌هایی را در نظر گرفته‌ایم تا نتیجه تغییرات را بسنجیم.

وی ادامه داد: تغییر و تحولات در آموزش و پرورش ابتدا به صورت میدانی و آزمایشی در چند استان به اجرا در می‌آید و اگر نتیجه تغییرات مثبت بود، آن را تعمیم می‌دهیم.

فرشیدی درباره مشکلات گرمایشی مدارس خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل و ایجاد سامانه گرمایشی، رقم 250 میلیارد تومان و برای رفع حداقلی این مشکلات به حدود 30 میلیارد تومان نیاز داریم.

کد خبر 13517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز